اقتصاد کلان

کسری بودجه آمریکا ۳ برابر شد

وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در ۹ ماه اول سال مالی به شدت افزایش یافته و در ژوئن به ۱.۳۹ تریلیون دلار رسیده است. این رقم از ۵۱۵.۱ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته صعود کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بیزنس، دولت فدرال تحت یک سال مالی که از اول اکتبر آغاز می‌شود، فعالیت می‌کند و بر اساس این گزارش، شکاف بودجه در ماه ژوئن ۲۲۷.۷۶ میلیارد دلار افزایش یافته که نسبت به ۸۸.۸ میلیارد دلار در ماه مشابه سال گذشته صعود کرده است.

همچنین بخوانید

داده‌های خزانه‌داری نشان می‌دهد که افزایش شدید مخارج دولت و کاهش قابل توجه درآمدهای مالیاتی دلایل اصلی افزایش کسری بودجه بوده است.

به‌طور کلی، درآمدهای مالیاتی بین اکتبر و ژوئن ۱۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود که دلیل آن رکود در سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌هاست.

داده‌ها نشان می‌دهد که در ژوئن دریافتی‌های دولت با کاهش ۴۲ میلیارد دلاری به ۴۱۸ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رسیده است. در همان زمان، هزینه‌ها افزایش یافت و با افزایش ۹۶ میلیارد دلاری به ۶۴۶ میلیارد دلار رسید. تورم فزاینده نیز بر هزینه‌های فدرال افزوده است.

مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده هشدار داده‌اند که وضعیت مالی دولت در مسیری قرار دارد که در دراز مدت ناپایدار خواهد بود.

به گفته فیلیپ سوگل، مدیر دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه فدرال به طور متوسط حدود دو تریلیون دلار در سال خواهد بود که به ۳۲.۵ تریلیون دلار بدهی ملی اضافه می‌شود.

مایا مک گینیاس، رئیس کمیته بودجه فدرال مسئول گفت: «پیش‌بینی می‌شود که در دهه آینده بیشتر از کل بودجه دفاعی برای پرداخت بهره هزینه کنیم و چگونه ممکن است کسی فکر کند که این روند پایدار است؟ ».

مک گینیاس گفت: ما با سرعت هشدار دهنده‌ای از مسیر خود خارج می‌شویم بنابراین باید بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا