صنعت، معدن، تجارت

معافیت تجهیزات و مواد اولیه دارو از افزایش ۲ درصدی سود بازرگانی

عدم شمول افزایش ۲ درصدی سود بازرگانی به تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و دارو و مواد اولیه دارو و شیرخشک ابلاغ شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای موضوع عدم شمول افزایش ۲ درصدی سود بازرگانی به تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و دارو و مواد اولیه دارو و شیرخشک را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه‌های ردیف (۳۴)، (۳۵) و (۳۸) سال جاری به پیوست تصویر تصویب نامه شماره ۵۸۸۸۱/ ت ۱۴۳۹ عدد مورخ ۱۴۰۲/۴/۶ هیئت وزیران مبنی بر مستثنی شدن تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و دارو و مواد اولیه دارو و شیرخشک از شمول افزایش دو درصد (۲) سود بازرگانی بند (۲) تصویب نامه شماره ۴۶۰۹۹ ت ۱۱۰۶ ه مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۱ (موضوع بند ۲ بخشنامه شماره ۳۵/۱۴۰۲/۳۷۰۱۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۳)، جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت کامل سایر مقررات ارسال می‌گردد. ضمناً با توجه به ابلاغ کد تعرفه‌های تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی طی بخشنامه ردیف ۳۸ صرفاً ترخیص مواد اولیه آنها و مواد اولیه دارو در صورت تأیید مراتب در سامانه جامع گمرکی توسط سازمان غذا و دارو مشمول افزایش سود بازرگانی دو درصد موضوع بخشنامه ردیف ۳۵ نیست.

همچنین به محض دریافت فهرست مواد اولیه فوق الاشاره از وزارت صمت مراتب متعاقباً ابلاغ می‌گردد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا