اقتصاد کلان

وحیدی: تصویب کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی فرصتی برای کنترل تورم است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار توجه بیشتر به معلمان و بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها در لایحه برنامه هفتم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری با اشاره به تصویب کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این موضوع فرصتی برای دولت برای کنترل تورم و رفع مشکلات ساختاری این حوزه است.

همچنین بخوانید

وی در تذکر دیگری بیان‌ کرد: پرداخت فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی و تخصصی وزارت آموزش و پرورش و فوق‌العاده‌های کارکنان وزارت خانه کشور و جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد و کارکنان سازمان بهزیستی وظیفه دولت است.

این نماینده مجلس با اشاره به لایحه برنامه هفتم ابراز عقیده کرد: کم لطفی زیادی به معلمان، آموزش و پرورش و بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه شده و نامی از همسان‌سازی حقوق آنها نیامده است. همچنین به وضعیت ایثارگران و معلولان توجهی نشده که کمیسیون تلفیق برنامه باید این موارد را به جدی پیگیری کند.

نماینده بجنورد در مجلس با قدردانی از مصوبه هیات وزیران برای تشکیل شهرستان مانه گفت: اراده جدی برای تشکیل این شهرستان در اسرع وقت باید وجود داشته باشد و همچنین با وجود پراکندگی در استان باید استانداری و فرمانداری بر اساس مدار تقسیمات کشوری اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت صمت چند سال پرچالش را پشت سر گذاشته است گفت: امیدواریم با واردات خودرو این نابسامانی‌ها در کنار ساماندهی نیروهای اداری در دستگاه‌های مختلف برطرف شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا