اقتصاد کلان

رشت به مرکز مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا تبدیل شود

سفیر ایتالیا در ایران گفت: شهر رشت فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزهای تجاری و گردشگری دارد و می‌تواند به مرکز مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا تبدیل شود.

رحیم شوقی، شهردار رشت روز یکشنبه، ۲۵ تیر در حاشیه دیدار با جزوپه پرونه، سفیر کشور ایتالیا در ایران، رشت را بزرگترین شهر شمال ایران و از شهرهای با مزیت ویژه گردشگری خواند و گفت: سالانه به‌ویژه در فصول بهار و تابستان، تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد شهر رشت می‌شوند.

وی با بیان این‌که رشت به شهر اولین‌ها شهرت دارد، گفت: نوع اقلیم و شرایط جغرافیایی شهر رشت از طرفی آب و هوای شبه مدیترانه‌ای که مشابه اروپا و برخی از شهرهای کشور ایتالیاست باعث شده میزان بارندگی رشت چندین برابر فلات مرکزی ایران باشد که این امر قطعا از چهره شهر و سرسبزی آن پیداست.

شهردار رشت ادامه داد: شهرداری رشت از گسترش و تعمیق ارتباطات و همکاری خود در بخش‌های سرمایه‌گذاری با شهرهای مختلف کشور ایتالیا استقبال می‌کند.

شوقی ضمن اشاره به جای گرفتن نام رشت در بین شهرهای خلاق خوراک جهان در سازمان جهانی یونسکو، افزود: تنوع خوراک شهر رشت در کشور ایران بی‌نظیر است؛ به طوری که بیش از ۴۰۰ نوع غذا در آن شناسایی شده است. بنابراین در این زمینه هم امکان همکاری مشترک بین رشت و شهرهای مختلف کشور ایتالیا وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری رشت آماده است تا با هماهنگی مجموعه اقتصادی سفارت ایتالیا، ظرفیت‌های این شهر را به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بلندمرتبه‌سازی، معماری و شهرسازی در اختیار سرمایه‌گذاران ایتالیایی قرار دهد و در این مسیر هرگونه همکاری که لازم باشد از صدور مجوز گرفته تا هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را انجام خواهد داد.

شهردار رشت از بررسی و مطالعات خواهرخواندگی رشت و شهر پالرموی ایتالیا خبر داد و افزود: سفیر ایتالیا خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش مناسبات اقتصادی و گردشگری این دو شهر شد.

جوزفه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی رشت و زیرساخت‌های گردشگری این شهر از آمادگی کشورش برای پیوند خواهرخواندگی شهر پالرموی ایتالیا با رشت خبر داد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌ها با شهر رشت عنوان کرد: شهر رشت از حیث آب و هوایی و جغرافیایی با شهرهای اروپایی و ایتالیا مشترکات زیادی دارد و به نظر می‌رسد می‌توان فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین رشت و شهرهای ایتالیا را گسترش بخشید.

پرونه، با اشاره به سابقه فرهنگی، هنری و اهمیت اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کشور ایتالیا، تصریح کرد: در طول تاریخ، ایتالیا همواره روابط نزدیکی به ویژه از حیث اقتصادی با ایران داشته است و امروز هم این بستر همکاری بین شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی به خوبی فراهم است.

سفیر کشور ایتالیا ضمن دعوت از شهردار رشت برای سفر به این کشور جهت بازدید از بخش‌های اقتصادی آن، خاطرنشان کرد: شهر رشت فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه تجاری و گردشگری دارد و می‌تواند به مرکز مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا