اقتصاد کلان

بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین حیران شد

فعالیت خدمات برزیل در ماه مه بیش از حد انتظار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داده‌های آژانس آمار IBGE برزیل نشان داد که فعالیت خدمات در برزیل در ماه مه بسیار بیشتر از حد انتظار نسبت به ماه قبل رشد کرده است که برخی از زیان‌های آوریل را با وجود سطوح بالای نرخ بهره کشور کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید

این سازمان اعلام کرد بخش خدمات که حدود ۷۰ درصد از کل فعالیت‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهد، در ماه مه ۰.۹ درصد ماهانه افزایش یافت که بسیار بالاتر از پیش‌بینی ۰.۳ درصدی نظرسنجی رویترز است.

وینیسیوس موریرا و کاسیانا فرناندز، اقتصاددانان جی پی مورگان اظهار کردند که بخش خدمات عملکرد کلی خوبی دارد و به نظر می‌رسد این بخش به آرامی از سه ماهه اول ضعیف بهبود پیدا می‌کند.

بخش خدمات برزیل در سال جاری به تناوب بین اوج و پایین‌ترین سطح خود با افزایش به ۱.۳ درصد در ماه مارس و افت ۳.۴ درصدی در ژانویه تغییر کرده است زیرا نرخ بهره در بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته ۱۳.۷۵ درصد باقی مانده است.

IBGE افزود که فعالیت خدمات در ماه مه ۴.۷ درصد سالانه افزایش یافته است و اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، رشد متوسط ۳.۸ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. این آژانس آماری گفت که این بخش اکنون ۱۱.۵ درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است، اگرچه هنوز ۲ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود در دسامبر سال گذشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا