خودروصنعت، معدن، تجارت

سهم چین از بازار خودروی روسیه از ۴۰ درصد عبور کرد


یک منبع آگاه در انجمن فروشندگان خودروی روسیه اعلام کرد که سهم برندهای چینی از بازار خودروی این کشور به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع آگاه در انجمن فروشندگان خودروی روسیه در گفتگو با تاس اعلام کرد که سهم برندهای چینی از بازار خودروی این کشور به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود که در حال حاضر بیش از ۲۰ برند خودروی چینی در روسیه به فروش می‌رسد.

این منبع آگاه گفت: بیش از ۲۰ برند از چین در روسیه وجود دارد… با این اوصاف، برندهای چینی در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد در فروش خودروهای صفر سهم دارند.

به طور خاص، فروش رسمی خودروهای IXEN، Baic و Jetour در ماه ژوئن در روسیه آغاز شد. علاوه بر این، خودروهای Byd، Brilliance و Zotye که تحت سازوکار واردات عرضه شده‌اند، در این کشور موجود هستند.

الکسی پودشکولدین، رئیس انجمن فروشندگان خودرو روسیه در ماه آوریل گفت که در حال حاضر بیش از ۱۵ برند چینی در بازار روسیه حضور دارند.

انجمن کسب و کارهای اروپایی (AEB) پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس داده‌های مربوط به فروش خودروهای صفر، ژوئن ۲۰۲۳ با افزایش ۱۳۳ درصدی به میزان ۴۹۸۷۲ دستگاه نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ همراه بود و به ۸۷۳۵۷ خودرو رسید.

بر اساس این گزارش، در نیمه اول سال جاری میلادی، بازار فروش خودرو با ۹.۹ درصد رشد به ۴۲۸۳۰۰ دستگاه رسید.

خودروهای چینی چری، هاوال، جیلی، اکسید، اومودا و چانگان جزو ۱۰ برند پرفروش در این دوره بودند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا