اقتصاد کلان

سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی "بنیاد مستضعفان" در کرمانشاه

رییس بنیاد مستضعفان از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی این بنیاد در دو پروژه استان کرمانشاه خبر داد.

پرویز فتاح در نشست خبری عصر امروز (۲۷ تیر) در تشریح برخی اقدامات و برنامه های بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه، از ساخت ۸۵۰ واحد برای محرومین این استان خبر داد و افزود: عمده این واحدها احداث شده و در نیمه دوم امسال شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

همچنین بخوانید

به گفته فتاح این پروژه ها با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد در استان احداث شده اند.

وی از کمک ۱۰ میلیارد تومانی به هر یک از نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به هر یک از این نهادها ۱۰ میلیارد تومان جهت کمک به معیشت مددجویان تحت پوشش آنها در استان داده می شود.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان وام ضروری و وام اشتغال هم به استان داده می شود که با تصمیم استان و مجموعه استانداری در میان اقشار نیازمند استان توزیع می شود.

رییس بنیاد مستضعفان از صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی در استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات صرف محرومیت زدایی در سرفیروزآباد، سرپل ذهاب و تهیه بسته های معیشتی و تامین مسکن محرومان شده است.

فتاح گفت: تنها در سال گذشته ۷۰ هزار بسته معیشتی در استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی به سایر اقدامات بنیاد مستضعفان در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کارخانه قوطی سازی که در این استان داریم از نظر تکنولوژی در خاورمیانه بی نظیر است و با توجه به بدهی این کارخانه، ۶۰ میلیون یورو معادل ۲۱۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده و تمام بدهی‌های این واحد تولیدی را تسویه کرد.

فتاح از ساخت یک مجتمع تجاری اقتصادی در کرمانشاه خبر داد و افزود: این مجتمع در بلوار تاقبستان است که توانستیم ۶۵۰ میلیارد تومان سهم بانک انصار را از این مجتمع خریداری کنیم و قرار است با همکاری شهردار و استاندار کرمانشاه این مجتمع را راه اندازی کنیم.

وی افزود: برای این کار در مجموع دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم داشت که ۵۰۰ میلیارد تومان آن از بانک “سینا” در قالب تسهیلات تامین می شود.

رییس بنیاد مستضعفان ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این مجتمع اثرگذاری خوبی در رونق این منطقه و شهر کرمانشاه داشته باشد.

وی به اجرای طرح کشاورزی “بیستون” در مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: ۸۰۰ هکتار زمین در این پروژه در اختیار داریم و نوع کشت در این پروژه کشاورزی منطقه را متحول کرده است.

به گفته فتاح قرار است هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این پروژه صورت گیرد

وی در تشریح اقدام دیگر بنیاد مستضعفان دراستان از واگذاری ۴۷ هکتار زمین در شهرک دولت آباد کرمانشاه به ساخت پروژه های طرح جهش ملی مسکن خبر داد و افزود: قرار است ۵۴۰۰ واحد مسکونی در این زمین ها احداث شود.

وی افزود: برای ساخت این واحدها هم قرار است به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان معادل سه هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

فتاح گفت: مسئولین استان کرمانشاه درخواست های دیگری از بنیاد مستضعفان داشته اند که باید کار کارشناسی بر روی آنها صورت گیرد.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: ما بسیار علاقه مندیم در این استان کار اقتصادی و محرومیت زدایی انجام دهیم و قطعا این روند را با قدرت می دهیم

فتاح با اشاره به اجرای طرح “آبادانی و پیشرفت” بنیاد مستضعفان در تمام استان های کشور گفت: در هر استان یک نقطه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده، اما در استان کرمانشاه ما در دو نقطه سرپل ذهاب و سرفیروزآباد فعال هستیم.

وی افزود: اگر امسال ۳۵ میلیارد تومان دیگر در سرفیروزآباد هزینه کنیم به تمام تعهدات خود در این منطقه عمل خواهیم کرد و پس از آن باید استان بصورت مکتوب از ما درخواست کرده تا طرح خود را در نقطه دیگری از استان ادامه دهیم و محرومیت زدایی را در منطقه دیگری آغاز کنیم.

“آب” اربعین را تامین می کنیم

وی در ادامه به برنامه های  بنیاد مستضعفان در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: در راهپیمایی امسال عمده تامین آب برعهده بنیاد است و علاوه بر تامین آب، در نقاط مهم مرزی هم موکب برپا خواهیم کرد.

وی افزود: موکب های بنیاد علاوه برخدمات رسانی، به تامین اقلام مورد نیاز موکب های اطراف نیز کمک خواهند کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این نشست دغدغه مشترک استان و مسئولین کشوری برای کرمانشاه را ایجاد اشتغال مولد، مفید و پایدار عنوان کرد و افزود: در همین راستا بنیاد مستضعفان یکی از نهادهای موثری است که می‌تواند کمک حال استان در این زمینه باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز توافقات خوبی با بنیاد در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری صورت گرفت که برخی گره گشایی و کارگشایی است و برخی دیگر از امروز پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

وی افزود: یکی از این طرح های موثر، فعالسازی دوباره پروژه ۵۴۰۰ واحدی مسکن پس از سه سال توقف بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از یک و نیم ماه پیگیری پروژه ای که سه سال متوقف بود دوباره فعالسازی شده و به زودی واحدهای آن در اختیار مردم قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا