امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید گندم از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد با تأکید بر اینکه تاکنون ۴۵۳ هزار کشاورز در سراسر کشور، گندم تولیدی خود را در قالب یک میلیون و ۲۴۳ هزار محموله به مراکز خرید این محصول تحویل داده‌اند، گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت، از رشدی بیش از ۲۵ درصد برخوردار است.

همچنین بخوانید

وی افزود: مبلغ گندم‌های خریداری شده از کشاورزان ۳۱ استان کشور تا صبح امروز، ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است، که بیش از ۵۳ درصد از این میزان به حساب گندم کاران واریز شده و پیگیریِ پرداخت مابقی مطالباتِ در جریان است.

راد با بیان اینکه با توجه به میزان خرید گندم، ۶۰ درصد مبلغ پرداختی به کشاورزان سه استانِ خوزستان، فارس و گلستان پرداخت شده است، تصریح کرد: بعد از این سه استان، بیشترین مبلغ را کشاورزان استان‌های کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، تهران و اردبیل دریافت کرده‌اند.

وی از واریز ۷۵ تا ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان ۷ استان بابت تحویل گندم خبر داد و گفت: به ترتیب، گندم کاران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان، قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان، بیشترین درصد دریافت مطالبات خود را داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تاکنون در کشور یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری شده است، خاطرنشان کرد: با تداوم روند موجود و با توجه به اینکه خرید گندم در بخشی از مناطق شمال و غرب کشور ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود تا آخر تیرماه جاری از رکورد خرید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم سال ۱۴۰۱ عبور کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا