ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هدف‌گذاری نصب پلاک هوشمند برای ۵۴۶ هزار مکان در گیلان

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه پنج شهر را برای نصب پلاک هوشمند هدفگذاری کردیم، متذکر شد: به هنگام سازی ۵۴۶ هزار مکان در دستور کار است.

محمدحسین هوشنگی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم اتمام نشانی های استاندارد در کل گیلان و پروژه نصب پلاک های هوشمند، اظهار کرد: با همکاری بخشداران و شهرداران و دهیاران به دنبال به روزرسانی پایگاه داده های مکانی استان و نصب پلاک هوشمند هستیم تا زمینه تبادل اطلاعات بین دستگاه های اجرایی را فراهم کنیم.

همچنین بخوانید

وی پایگاه داده های مکانی را یک زیرساخت مهم و حیاتی برای تحقق دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات دانست و تصریح کرد: مقرر شده تمام دستگاه های اجرایی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند و داده های به روز و دقیق داشته باشند تا بر مبنای این اطلاعات مدیریت منابع اتفاق بیفتد و از هدررفت سرمایه ها جلوگیری شود.

مدیرکل پست گیلان، اغلب فعالیت ها در سطح کشور را مکان محور دانست و تصریح کرد: نیازمند ایجاد و به روزرسانی پایگاه نشانی استاندارد به عنوان یک تکلیف قانونی برای سازمان ملی پست و شهرداری ها هستیم و سرشماری سال ۱۴۰۵ بدون نشانی استاندارد و پلاک هوشمند عملا شدنی نیست.

هوشنگی با بیان اینکه در مرحله اول پنج شهر را برای نصب پلاک هوشمند هدفگذاری کردیم، متذکر شد: به هنگام سازی ۵۴۶ هزار مکان در استان در دستور کار است و جلسات کمیته تخصصی جی.نف در سطح استان برگزار شده و در صورت همکاری دستگاه ها، تا پایان سال استان پیشرو در به هنگام سازی کلیه مکان ها خواهیم بود.

وی در ادامه به برنامه سازمان ملی پست در حوزه تجارت الکترونیک، اشاره و عنوان کرد: به دنبال تقویت لجستیک هستیم تا برای خدمات دهندگان حوزه خرید و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک بستر لازم را جهت مبادله کالا در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم کنیم.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سازمان ملی پست بازار الکترونیک دارند و به زودی سه مجموعه بزرگ را در استان به عنوان درگاه اینترنتی فعال می کنیم، ادامه داد: همه مشاغل خرد خانگی و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی که بستر تجارت الکترونیک را ندارند، برای توسعه بازار خود می توانند از مزایای پست استفاده کنند.

وی دنیای امروز را دنیای اقتصاد دیجیتال دانست و خاطرنشان کرد: تمرکز پست گیلان بر توسعه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک است تا همه بازیگران این عرصه اعم از تولیدکننده و صاحب پلتفرم را پای کار بیاوریم و در کنار پست جمع کنیم و برخی مجوزها را بدهیم؛ همچنین توسعه و تقویت ناوگان لجستیکی پست از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی را دنبال می کنیم.

هوشنگی از رشد ۱۰ درصدی عملکرد پست گیلان در دو بخش ترافیک و درآمد طی سه ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال به رشد ۲۰ درصدی برسیم.

مدیرکل پست گیلان در ادامه بر تکمیل پایگاه داده مکانی روستاهای استان با کمک دهیاران و بخشداران تاکید کرد و افزود: باید روستاها را به پلاک های هوشمند مجهز کنیم؛ البته شاهد تحقق ۷۵ درصدی تشکیل پایگاه داده مکانی در روستاهای استان هستیم.

وی، برخی از تولیدکنندگان محصولات خوب و کیفی در روستاها را فاقد بستر فروش دانست و تصریح کرد: حضور واسطه‌ها نیز موجب افزایش قیمت محصولات می شود و لذا هدف پست، شناسایی این تولیدکنندگان روستایی و راه اندازی بازار مجازی برای آنان تحت عنوان نرم افزار ملی «روستابازار» است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا