اقتصاد کلان

متوسط قیمت دلار در اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شد

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، متوسط نرخ دلار در بازار آزاد (غیر رسمی) در اسفند ماه سال گذشته ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نشریه الکترونیکی گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به اسفند ماه سال گذشته منتشر شد. بر اساس اطلاعات موجود در این نشریه که درباره اطلاعات و آمارهای اقتصادی و مروری بر تحولات در بخش‌های پولی و بانکی، تراز پرداخت‌ها و بازار سرمایه است.

بر اساس این گزارش‌ها، هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی در اسفندماه ۱۴۰۱ با نرخ متوسط ۵۰۶ هزار ریال معامله شد که نسبت به بهمن ماه ۱۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت دلار در اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شد

همچنین در این ماه هر دلار آمریکا در سامانه معاملات الکترونیکی ارز با ۲۶.۸ درصد افزایش نسبت به بهمن ماه به رقم ۳۸۹ هزار ریال رسید. تحولات مذکور در حالی رقم خورده است که وضعیت منابع و مصارف ارزی کشور به عنوان عوامل بنیادین موثر بر روند نرخ ارز طی این دوره از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و بانک مرکزی نیز در جهت تحقق ثبات در بازار ارز سیاست‌ها و اقدامات متعددی را در قالب تسهیل تامین ارز مورد نیاز واردات پاسخگویی به تقاضای خرد افراد، تعمیق بازار رسمی و پیگیری مستمر سیاست‌های معطوف به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به انجام رسانده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا