امور زیربناییراه و ساختمان

زمین طرح ملی مسکن در امیریه، کلاته و دیباج تحویل متقاضیان شد

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه زمین طرح ملی مسکن در امیریه، کلاته و دیباج تحویل داده شده است، گفت: این مالکان باید در اسرع وقت اقدام به ساخت و ساز کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه زمین‌های طرح ملی مسکن در امیریه، کلاته و دیباج تحویل داده شده است، ابراز داشت: مالکانی که زمین را تحویل گرفتند می‌بایست در اسرع وقت نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

وی ضمن بیان اینکه متأسفانه در برخی شهرهای استان سمنان شاهد این جریان هستیم که مالکان زمین اقدامی برای ساخت و ساز نکردند، افزود: زمین این دسته افراد از آنها بازپس‌گیری خواهد شد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تعلل در ساخت و ساز جایز نیست، ابراز داشت: هدف طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شدن افراد نیازمند سرپناه است در صورت تعلل در ساخت و ساز و نبود زمین حق این افراد سلب خواهد شد.

هاشمی ضمن بیان اینکه برای تسریع در روند ساخت و ساز بانک‌ها نیز می‌بایست در طرح نهضت ملی مسکن همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: مدیران بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند تا پروژه‌ها سریع‌تر به جریان بیفتند لذت بانک‌ها مکلف به این موضوع هستند.

وی ضمن بیان اینکه برای جلوگیری از بروز تخلف در حوزه مشاوران املاک می‌بایست نظارت و پیگیری جدی تری اعمال شود، افزود: انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های مسئول در این راستا وارد عمل شده و نسبت به پلمب دفاتر مشاوران املاک متخلف اقدام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا