بورسبورس اوراق

رفع مشکلات دستورالعمل حاکمیت شرکتی با برگزاری دوره‌های آموزشی برای ناشران

ولی الله جعفری گفت: سازمان به مدت ۴ روز  دوره آموزشی را برای ناشران در نظر گرفته تا تمامی ٨٢٨ ناشر شرکت‌های ثبت شده در نزد سازمان بورس بتوانند در دو نوبت صبح و عصر به منظور بررسی و رفع ابهامات از مفاد دستورالعمل حاکمیت شرکتی در آن حضور یابند. 


ولی الله جعفری مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در رابطه دوره آموزشی حاکمیت شرکتی، اظهار کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی از سال ۹۷ به تصویب رسید، چند بخش از مفاد قانونی آن طی این سال‌ها نیاز به اصلاح داشت که در مهر ۱۴۰۱ این کار صورت گرفت و سپس در آذرماه به شرکت‌ها ابلاغ شد.

او افزود: در حال حاضر سازمان به مدت ۴ روز دوره آموزشی را برای ناشران در نظر گرفته تا تمامی ۸۲۸ ناشر شرکت‌های ثبت شده در نزد سازمان بورس بتوانند در دو نوبت صبح و عصر به منظور بررسی و رفع ابهامات از مفاد دستورالعمل حاکمیت شرکتی در آن حضور یابند.

جعفری در پایان بیان کرد: اکنون بروزرسانی‌هایی را به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی روی فرم‌های کدال انجام دادیم، به نحوی که در حال حاضر یک شخص نمی‌تواند در بیش از سه شرکت عضو هیئت مدیره باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا