اقتصاد کلان

ناخوشی به سراغ سومین اقتصاد بزرگ جهان آمد

فعالیت کارخانه ژاپن در ماه جولای به دلیل تضعیف سفارشات کاهش می‌یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی،  بررسی‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ژاپن در ماه جولای با توجه به کاهش رشد بخش خدمات، کاهش یافت زیرا تقاضای ضعیف و اعتماد ضعیف بر تجارت در سومین اقتصاد بزرگ جهان تأثیر گذاشته است.

همچنین بخوانید

شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۸ در ژوئن به ۴۹.۴ در ماه جولای کاهش یافت. سفارش‌های جدید با سریع‌ترین سرعت از ماه مارس کاهش یافت، در حالی که تولید و سفارش‌های صادراتی جدید کاهش خود را البته با سرعت کمتر افزایش دادند.

اسامه بهاتی اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence گفت: تقاضا در شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به دوره نظرسنجی قبلی کمتر بود و آخرین داده‌ها افزایش جزئی سفارش‌های جدید را نشان می‌دهد.

شاخص مدیران خرید خدمات ماه جولای از ۵۴ ماه قبل به ۵۳.۹ کاهش یافت که ضعیف‌ترین از ژانویه است. بخش خدمات کمترین رشد را در کسب وکارهای جدید از ژانویه تجربه کرد در حالی که اشتغال روند رشد خود را معکوس کرد.

قیمت‌های تولید در هر دو بخش تولید و خدمات با سرعت افزایش یافت و کارخانه‌ها برای اولین‌بار از آوریل هزینه‌های بالاتری را به مصرف‌کنندگان منتقل کردند.

بر اساس گزارش رویترز، ژاپن روز جمعه اعلام کرد تورم این کشور در ماه ژوئن برای پانزدهمین ماه متوالی از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی فراتر رفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا