اقتصاد کلان

ریزش پوند رکورد زد

پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از مارس ۲۰۲۰ در بحبوحه داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اکونومیک، پوند انگلیس در روز دوشنبه شاهد کاهش به سمت ۱.۲۸ دلار بود که نشان دهنده انحراف از بالاترین رقم ۱۵ ماهه ۱.۳۱۴ دلاری خود در ۱۴ جولای است. پوند در واکنش به شاخص‌های اقتصادی ناامیدکننده و کاهش فشارهای تورمی در بریتانیا ریزش کرد.

همچنین بخوانید

استرلینگ در مسیر هفتمین سقوط روزانه متوالی خود قرار دارد و طولانی‌ترین روند زیان خود را از مارس ۲۰۲۰ نشان می‌دهد زیرا شواهد فزاینده حاکی از کند شدن رشد اقتصاد بریتانیاست.

آخرین داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) کاهش قابل توجهی را در رشد فعالیت‌های تجاری بریتانیا در ماه جولای نشان داد و به پایین‌ترین حد در ۶ ماه گذشته رسید.

خروجی شاخص مرکب مدیران خرید در ماه جولای به ۵۲.۰ کاهش یافت که از ۵۳.۲ در ژوئن نزول کرده است و به مرز ۵۰ واحد نزدیک شد که نشان دهنده رکود است.

رشد فعالیت بخش خدمات نیز سومین ماه متوالی کاهش را تجربه کرد، در حالی که تولید بخش صنعتی بیشترین کاهش خود را از دسامبر سال قبل گزارش کرده است.

کاهش سرعت در هر دو بخش خدمات و تولید به نگرانی‌ها مبنی بر از دست دادن روند بهبود اقتصادی بریتانیا افزود زیرا تاثیر چالش‌های مختلف، از جمله اختلالات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار همچنان آشکار شد.

در همین حال، داده‌های منتشر شده در هفته گذشته حاکی از کاهش عمیق‌تر از حد انتظار نرخ تورم ژوئن است که به ۷.۹ درصد کاهش یافت. این پایین‌ترین نرخ تورم از مارس ۲۰۲۲ است که نشان می‌دهد فشارهای تورمی در اقتصاد بیش از پیش‌بینی اولیه کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا