امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۶۴ درصدی خرید گندم در سطح آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان شرقی در ۶۵ مرکز خرید گندم از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در ۶۵ مرکز شامل ۴ مرکز ملکی، ۱۲ مرکز سیلوی بخش خصوصی، ۱۶ کارخانه آردسازی و ۳۳ مرکز تعاونی روستایی صورت می‌گیرد گفت: گندم‌های خریداری شده براساس آهنگ حمل شرکت خدمات بازرگانی به سیلوهای استان تحویل می‌شود و ما تلاشمان بر این است تا شرایط مطلوبی را در فرآیند خرید گندم شاهد باشیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در سطح استان به ۱۰۰ هزار و ۵۸۷ تن بالغ گردیده است افزود: آمار خرید گندم مازاد کشاورزان تا ۳۱ تیرماه توسط مراکز خرید غله ۹۱ هزار و ۲۸۷ تن و توسط مراکز تعاونی روستایی ۹۳۰۰ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش ۶۴ درصدی خرید گندم در سطح آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرید مشابه سال گذشته ۶۱۳۲۲ تن) خبر داد و با بیان اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده است، گفت: تاکنون مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و پیگیری‌های لازم انجام شده تا در یک هفته آینده باقی مانده طلب کشاورزان هم پرداخت شود.

فتحی کل وجوه گندم خریداری شده در سطح آذربایجان شرقی را ۱۴ هزار میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال اعلام نمود و گفت: کشاورزان نباید نگران پرداخت بهای گندم تحویلی به مراکز خرید باشند چرا که به تدریج و با اولویت ارائه گندم به مراکز خرید و سیلوها پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت کشوری در حال واریز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پایان میزان خرید بذری گندم را ۳۱۸۰ تن اعلام نمود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا