انرژی

انجام سومین مرحله رهاسازی آب از سد کرخه/ آب در همه شریان‌های حوضه جریان دارد

معاون مطالعات آب سازمان آب و برق خوزستان از سومین مرحله رهاسازی آب از سد کرخه برای تامین آب مورد نیاز در پایین دست این سد خبر داد و گفت: آب در همه شریان‌های حوضه کرخه جریان دارد.

علی شهبازی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تاریخ ۲۸ تیرماه برنامه تامین آب موردنیاز پایین دست سد کرخه به ویژه برای تامین حق آبه تالاب هورالعظیم و دام‌های سنگین این منطقه در دستور کار قرار گرفت تا در برنامه‌های مشخص نسبت به رهاسازی آب از این سد اقدام شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: از دو روز گذشته به منظور تامین آب موردنیاز پایین دست سد کرخه، سومین مرحله رهسازی آب از این سد اجرایی شده است.

معاون مطالعات آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: این مرحله از رهاسازی آب در قالب عملیاتی ترکیبی اجرایی شده به شکلی که علاوه بر رهاسازی از سد کرخه، مدیریت مصرف آب در مسیر رودخانه در محدوده شهرستان‌های حاشیه رودخانه در دست اجرا است.

شهبازی ادامه داد: در مرحله سوم رهاسازی، آب به هدف موردنظر و برنامه‌ریزی‌شده پایین‌دست رسیده است. به شکلی که در حال حاضر آب در همه شریان‌های حوضه کرخه جریان دارد و حجم مناسبی از آب به تالاب بین المللی هورالعظیم رسیده است.

وی ادامه داد: در طول این برنامه رهاسازی علاوه بر تالاب هورالعظیم، تامین آب در مسیر شاخه کرخه نور که دچار تنش آبی بود، انجام شده است.

معاون مطالعات آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: در این زمینه تقریبا تا انتهای مسیر شاخه رودخانه کرخه نور، آب از طریق مجاری مختلف از جمله کانال هوفل و تاسیسات ایستگاه پمپاژ تامین شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا