امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پایداری گوشت مرغ در قرارگاه امنیت غذایی بررسی شد

آخرین وضعیت جوجه‌ریزی استان‌ها و افزایش و پایداری گوشت مرغ در قرارگاه امنیت غذایی بررسی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، چند ماه است که بازار گوشت به لحاظ قیمت ثبات نداشته و نرخ‌ها سلیقه‌ای اعمال می‌شود. گوشت مرغ با بسته بندی‌های مختلف قیمت‌های متنوع داشته به طوری که گوشت مرغ با کمر دارای یک قیمت بوده و بدون کمر نرخی دیگر. ران با ساق یک قیمت داشته و بدون ساق قیمتی دیگر دارد. این در حالی است که با توجه به لوکس بودن گوشت قرمز شهروندان بیشتر مبادرت به خرید گوشت مرغ می‌کنند که نرخ تعزیراتی دارد. قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین شده اما این عدد در بازار بسیار بالاتر بوده و بعضاً به ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. به عنوان مثال هفته گذشته سینه مرغ بدون استخوان هر کیلو ۱۱۵.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود. خرید از فروشگاه‌های آنلاین هم وضعیت بهتر نداشته و قیمت‌ها نسبت به نرخ مصوب فاصله دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در قرارگاه امنیت غذایی که صبح امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه، رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و تشکل‌های مرتبط بخش کشاورزی برگزار شد، آخرین وضعیت جوجه‌ریزی استان‌ها و تنظیم بازار مرغ مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست وبیناری که با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، معاونین تولیدات دامی و توسعه بازرگانی استان‌ها، مدیرکل پشتیبانی امور دام و مدیر کل دامپزشکی استان‌ها برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت جوجه‌ریزی استان‌ها، هماهنگی‌های لازم برای تنظیم بازار و افزایش و پایداری گوشت مرغ انجام شد.

لازم به یادآوری است؛ خرداد امسال ۱۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شد که به گفته کارشناسان، این حجم جوجه ریزی تمام نیاز بازار را پوشش می‌داد اما با این وجود قیمت‌ها کاهشی نشد. معمولاً بین ۴۵ تا ۵۰ روز زمان نیاز است تا پس از جوجه ریزی گوشت مرغ وارد بازار شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا