امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خوشه دهی ۸۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خوشه دهی ۸۵ درصد از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: ۵ هزار کمباین برای کاهش ضایعات برنج، معاینه فنی شدند.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان با وجود داشتن قابلیت‌های کشاورزی، در تأمین امنیت غذایی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

همچنین بخوانید

وی از خوشه دهی ۸۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و افزود: از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان، ۲۰۲ هزار هکتار به مرحله خوشه دهی رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت موردی در شهرستان‌های رودسر و املش خبر داد و اضافه کرد: برداشت شالی در برخی شهرستان‌های مرکز و غرب گیلان آغاز شده است.

محمدی نسبت به افزایش آفت بلاست در شالیزارهای گیلان هشدار داد و بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در گیلان، انتظار می‌رود کشاورزان با باز کردن خروجی کرت ها مراقب مزارع خود باشند.

وی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی و افزایش همزمان دمای هوا و میزان رطوبت، احتمال شیوع بیماری و آفت بلاست در زمان خوشه دهی محصول برنج وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از قارچ کش در شالیزارها برای جلوگیری از بلاست، بیان کرد: کشاورزان برای تهیه سموم و قارچ کش‌ها به دفاتر جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

محمدی از برداشت مکانیزه در حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و بیان کرد: برداشت مکانیزه از مزارع سطح استان گیلان با حدود ۵۰۰۰ دستگاه کمباین مخصوص برنج انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح معاینه فنی کمباین‌ها برای نخستین بار در استان گیلان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای کنترل و کاهش ضایعات حین برداشت صورت گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا