کسب و کار

آشنایی با پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ نوعی معامله است که در آن، یک شرکت پول را به حساب خود و نه به نمایندگی از مشتریان، سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت‌های تامین سرمایه فارکس از سرمایه خود برای سفته‌بازی در بازارهای مالی استفاده می‌کنند. هدف آن‌ها کسب سود از خرید و فروش اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه، اختیار معامله و قراردادهای آتی است. معاملات پراپ یک صنعت پویا و بسیار رقابتی است که نیاز به تخصص، تجربه و درک عمیق از بازارهای مالی دارد.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ (Prop Trading) عمل معامله اوراق بهادار، کالاها یا سایر ابزارهای مالی با استفاده از سرمایه خود شرکت است. برخلاف تجارت سنتی که در آن وجوه مشتریان برای انجام معاملات استفاده می‌شوند، شرکت‌های بازرگانی پول خود را با هدف کسب سود سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها در این راه از معامله‌گران کمک می‌گیرند.

معامله‌گران یا همان تریدرها نقش مهمی در شرکت‌های معاملاتی پراپ دارند. آن‌ها از تخصص و دانش خود برای توسعه و اجرای استراتژی‌های معاملاتی و سودآوری برای شرکت استفاده می‌کنند. معامله‌گران، روندها و شرایط بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا فرصت‌ها را شناسایی کنند و بر اساس تجزیه و تحلیل خود به انجام معاملات سودآور بپردازند. معامله‌گران موفق دارای نظم و انضباط و ریسک‌پذیر هستند و می‌توانند در یک محیط رقابتی و پرسرعت پیشرفت کنند.

همچنین بخوانید

انواع شرکت‌های پراپ تریدینگ

شرکت‌های پراپ تریدینگ از نظر اندازه، ساختار و تمرکز متفاوت هستند. برخی همانند شرکت ‌های تامین سرمایه فارکس بر بازارهای خاصی مانند فارکس تمرکز می‌کنند. در حالی که برخی دیگر ممکن است در طیف وسیع‌تری از بازارها معامله داشته باشند.

برخی از شرکت‌ها معامله‌گران را به‌عنوان کارمند استخدام می‌کنند. در حالی که برخی دیگر به معامله‌گران فرصت مدیریت سرمایه خود را می‌دهند. همچنین شرکت‌هایی هستند که در معاملات با فرکانس بالا تخصص دارند و از فناوری برای انجام معاملات با سرعت بسیار سریع استفاده می‌کنند.

شرکت‌های علاقه‌مند به معاملات پراپ از انواع استراتژی‌ها برای کسب سود خود بهره می‌برند. این استراتژی‌ها ممکن است شامل دنبال کردن روند قیمت، بازگشت میانگین، آربیتراژ آماری، معاملات نوسانات و غیره باشد. معامله‌گران از تحلیل بنیادی یا تکنیکال برای شناسایی فرصت‌ها و انجام معاملات استفاده می‌کنند.

خطرات و مزایای معاملات پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ نیز مانند هر نوع معامله دیگری با خطرات و مزایایی همراه است. مزایای بالقوه آن شامل پتانسیل درآمد بالا، توانایی کار گروهی یا مستقل و محیط کاری سریع و هیجان‌انگیز است. با این حال، معاملات پراپ با خطراتی مانند نوسانات بازار، ضررهای احتمالی و مسائل مربوط به انطباق با مقررات نیز همراه هستند. 

معاملات پراپ توسط مقامات مالی در کشورهای مختلف نظارت می‌شوند. در ایالات متحده، مثلا شرکت‌های بازرگانی پروپوزال مشمول قانون اصلاحات و حمایت از مصرف‌کننده «وال‌استریت داد-فرانک» هستند.

شروع کار در پراپ تریدینگ

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر خوب به آموزش و تجربه نیاز دارید. بسیاری از شرکت‌های تامین سرمایه فارکس به مدرک لیسانس در امور مالی، اقتصاد یا یک رشته مرتبط نیاز دارند. برخی از شرکت‌ها هم ممکن است به تجربه معاملاتی یا پیشینه‌ای در تحلیل بازار نیاز داشته باشند. بعضی شرکت ‌های تامین سرمایه فارکس هم فقط مدارک پیشرفته مانند MBA یا کارشناسی ارشد در امور مالی را می‌پذیرند.

فرصت‌های شغلی در شرکت‌های پراپ تریدینگ را می‌توان از طریق آگهی‌های شغلی آنلاین، تابلوهای شغلی یا فضای مجازی یافت. فرآیند درخواست معمولا شامل ارسال رزومه و نامه ابراز علاقه است و به دنبال آن، یک سری مصاحبه‌های فنی برای آزمایش مهارت‌های معاملاتی یک نامزد انجام می‌شوند.

البته دسته دیگری هم وجود دارند که به صورت آنلاین کار می‌کنند و فقط ابراز علاقه شما به تریدر شدن را ملاک قرار می‌دهند. کافی است در این فرم‌های آنلاین ثبت‌نام کنید و مراحل ارزیابی را در قالب چالش‌های مدیریت سرمایه پشت سر بگذارید. پس از موفقیت و رسیدن به اهداف سود می‌توانید به صورت پلکانی از اعتبار برای انجام معاملات برخوردار شوید.

بهترین پراپ تریدینگ ها برای ایرانیان معمولا از ثبت‌نام آنلاین و چالش استفاده می‌کنند. سپس فرد را آموزش می‌دهند و به‌مرور زمان به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌کنند.

جمع‌بندی

در حالی که پراپ تریدینگ با چالش‌هایی مواجه است، اما فرصت‌های خوبی را به شرکت‌های قادر به سازگاری و نوآوری ارائه می‌دهد. درنتیجه، یک زمینه پیچیده و هیجان‌انگیز است که معامله‌گران ماهر را با فرصت‌هایی بزرگ برای دستیابی به سودهای قابل توجه مواجه می‌سازد. با این حال، مستلزم یادگیری مداوم، سازگاری و توانایی مقاومت در برابر خطرات و ضررها است. با ترکیب مناسبی از مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه، معاملات پروپوزال می‌توانند شغلی بسیار سودمند باشند.

شرکت پراپ تریدینگ پراپی با ثبت بین المللی توانسته توجه بسیاری از تریدرهای بازارهای مالی را به خود جلب نماید. با بوجود آمدن محدودیت هایی مانند تحریم و عدم پشتیبانی سایت های خدمات سرمایه آنلاین خارجی تصمیم گرفتیم این مسئله را برای تریدرهای کشورمان برطرف نماییم. و از تیرماه ۱۴۰۱ پراپ فرم Propiy فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به سرعت اعتماد بسیاری از تریدرهای ایرانی را بدست آورده است. ارائه خدمات با کیفیت و صادقانه و شفاف سرلوحه پراپی است. امیدواریم بتوانیم به زودی خدمات متنوع زیادی شایسته تریدرهای ایران عزیزمان ارائه کنیم. امیدواریم در این راه مشکل نداشتن سرمایه برای تریدرهای مستعد و توانمند را برطرف نماییم و همکاری دو سویه عالی با تریدرها داشته باشیم. بزودی خدمات بین المللی را آنچنان که شایسته شماست را نیز مهیا خواهیم کرد.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا