امور زیربناییراه و ساختمان

استاندار یزد خواستار تفویض اختیار در بررسی الحاقات به استان‌ها شد

یزد- استاندار یزد با اشاره به ضرورت الحاق ۳ هزار هکتار به استان یزد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از الحاق ۲۳۰۰ هکتار و انتظار ۷۰۰ هکتار برای الحاق در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مهران فاطمی ظهر امروز در گفتگو زنده با شبکه خبر در برنامه میز اقتصاد با موضوع بررسی الحاق زمین به محدوده شهرها، از الحاق ۲۳۰۰ هکتار زمین به محدوده و انتظار برای الحاق ۷۰۰ هکتار از شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

وی گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد برای ۶۰ هزار واحد مسکونی به صورت ویلایی به عنوان تنها استان کشور، ۳ هزار هکتار زمین باید به محدوده الحاق می‌شد که ۲۳۰۰ هکتار آن الحاق شده است.

وی ادامه داد: برای الحاق ۷۰۰ هکتار باقی مانده نیز همه مراحل کمیته فنی و کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی انجام شده و ۵ ماه است که در صف شورای عالی معماری و شهرسازی است.

استاندار یزد با اشاره به روند خوب رسیدگی به الحاقات از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی در این چند ماه، افزود: اعتقاد دارم که در این الحاقات با توجه به کارهای کارشناسی، تفویض اختیار به استان‌ها صورت گیرد.

وی گفت: پیگیری الحاق در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در استان سریع انجام شد و این تفویض اختیار باید در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر هم صورت گیرد تا استان در صف طولانی شورای عالی قرار نگیرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شورای عالی معماری و شهرسازی باید یک ماهه به مطالبات استان پاسخ دهد، اظهار امیدواری کرد: با تصویب این ۷۰۰ هکتار در شورای عالی معماری و شهرسازی، اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا