اقتصاد کلان

تاسیس یک بانک ایرانی در سوریه

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: در راستای سند همکاری که در ۱۶ بخش به امضای روسای جمهور دو کشور ایران و سوریه رسیده هم‌اکنون توافقات خوبی در زمینه‌های بانکی، بیمه‌های مشترک، گردشگری و تجارت آزاد، حالت اجرایی به خود گرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد سامر الخلیل در نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه اظهار کرد: سفر من به ایران در راستای تکلیفی است که رییس‌جمهور، بشار اسد برای پیگیری سفر تاریخی رییس‌جمهور ایران به سوریه که در ماه می انجام شد بر عهده من گذاشته است.

همچنین بخوانید

وی افزود: هدف مهم من در این سفر این است که همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و سوریه به سرانجام برسد. تاکید این است که مناسبات بر اساس منافع و مصالح دو کشور باشد.

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه یادآور شد: دیروز و امروز جلسات مفصلی با دکتر بذرپاش داشتیم و تمام زمینه های همکاری بین دو کشور را بررسی کردیم. انشاءالله این نشست ها نتایج مثبتی در راستای همکاری‌های دو کشور ایران و سوریه داشته باشد.

سامر الخلیل بیان کرد: در راستای سند همکاری که در ۱۶ بخش به امضای روسای جمهور دو کشور ایران و سوریه رسیده هم‌اکنون توافقات خوبی در زمینه‌های بانکی، بیمه‌های مشترک، گردشگری و تجارت آزاد، حالت اجرایی به خود گرفته است.

بنابراین گزارش، در این نشست هم‌چنین مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ایران از اجرایی شدن برخی از موضوعات همکاری‌های ۱۶ گانه بین ایران و سوریه از جمله ایجاد یک بانک ایرانی در سوریه، ایجاد بیمه‌های مشترک، حذف تعرفه تجاری بین دو کشور، راه‌اندازی اپراتور سوم توسط ایران در سوریه، تسهیل ترانزیت و از سرگیری فعالیت دو کارخانه خودروسازی ایران در سوریه خبر داد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه گفت: در گذشته دو خودروساز ایرانی در سوریه فعال بودند که به دلیل استانداردهای سوریه فعالیت آنها تقریباً متوقف شده بود. با توافقاتی که اخیراً صورت گرفته این دو خودروساز با رعایت استانداردهای کشور سوریه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند. همچنین کارخانه ساخت لاستیک توسط ایران در سوریه راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا