اقتصاد کلان

جابجایی تجهیزات سنگین در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی تنها با این وسیله ممکن است

جابجایی تجهیزات سنگین در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی تنها با این وسیله ممکن است

با پیشرفت تکنولوژی دیگر جابجایی تجهیزات سنگین در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو طراحی و نصب جرثقیل سقفی در محیط‌های صنعتی کار جابجایی و حمل نقل تجهیزات سنگین را آسان کرده است. در بیشتر صنایع نصب این جرثقیل یک ضرورت به حساب می‌آید. این جرثقیل‌ها حدود ۹۰ درصد محوطه را پوشش می‌دهند و به راحتی می‌توانند انواع بارهای سنگین را حمل و نقل کنند. مجموعه جرثقیل قلی زاده با سال‌ها تجربه و تخصص در امر فروش انواع جرثقیل سقفی مفتخر است تا به‌روزترین و پیشرفته‌ترین متریال ها را در این زمینه با بهینه‌ترین قیمت‌ها در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

جرثقیل‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. بر اساس عملکرد این دستگاه‌ها در مدل‌های چهارکاره و شش کاره و در سه مدل طولی (شمال و جنوب) و عرضی (چپ و راست) و عمودی (بالا و پایین) طراحی می‌شوند. جرثقیل‌های سقفی به صورت تک پل و دو پل در انواع مدل‌های دیواری بازویی، دروازه‌ای، نیم دروازه‌ای و بازویی هم وجود دارند. هر کدام از این مدل‌ها برای مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف طراحی شده‌اند که به راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

همچنین بخوانید

جرثقیل سقفی چیست؟

مطمئناً همه شما با جرثقیل و کارایی آن آشنایی دارید. اما جرثقیل سقفی چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟ این وسیله دستگاهی است که به منظور حمل اجسام سنگین در محیط‌های صنعتی و … استفاده می‌شود. جرثقیل‌های سقفی در مدل‌های دستی و برقی طراحی می‌شوند. با توجه به نیاز محیط و نوع بار می‌توان نمونه مناسب را نصب و راه‌اندازی کرد.

جرثقیل سقفی با اسم جرثقیل پل هم شناخته شده است. این دستگاه از یک باند فرودگاه موازی، پل و … تشکیل شده است که به وسیله این بخش‌ها کار بلند کردن اجسام سنگین را انجام می‌دهد. هر کدام از جرثقیل‌های تک پل و دو پل به منظور یک کارایی خاص طراحی شده‌اند در نتیجه باید بر اساس ویژگی‌هایی که دارند مدل مناسب کارگاه را نصب کرد.

نکات قوت جرثقیل سقفی

بیشتر صنایع و کارخانجات بزرگ از جرثقیل سقفی استفاده می‌کنند و وجود این تجهیزات برای بیشتر صنایع یک ضرورت به حساب می‌آید.

  • این جرثقیل‌ها به صورت ثابت و دائمی در محیط‌های مختلف نصب می‌شوند و هزینه سرویس و نگهداری بسیار پایینی دارند.
  • این جرثقیل‌ها به نحوی نصب می‌شوند که به تمام نقاط کارگاه یا سالن به طور مستقل دسترسی داشته باشند.
  • قطعات این جرثقیل‌ها به راحتی در نمایندگی‌های معتبر و مجاز یافت می‌شوند و در صورت نیاز به تعمیر هزینه بسیار کمی پرداخت می‌شود.
  • با استفاده از این جرثقیل‌های بهره‌وری و سرعت اجرای کار بالا می‌رود ازاین‌رو در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌شود.
  • بهترین و کم هزینه‌ترین تجهیزاتی که به منظور حمل و جابجایی بار استفاده می‌شوند جرثقیل‌های سقفی هستند.
  • این جرثقیل‌ها از استانداردهای لازم برخوردارند. برای راه‌اندازی و کار با این تجهیزات نیازی به مهارت خاصی نیست و به راحتی می‌توان از نیروی کار عادی به عنوان اپراتور این جرثقیل‌ها استفاده کرد.

انواع جرثقیل‌های سقفی

جرثقیل سقفی بر اساس فاکتورهای مهمی دسته‌بندی می‌شود. اما رایج‌ترین مدل‌های قابل استفاده در صنایع مختلف مدل تک پل، دو پل، آویز مستقیم و منحنی است. در متن زیر بیشتر با کاربردهای آن‌ها آشنا می‌شویم.

جرثقیل تک پل و کاربردهای آن

مهم‌ترین کاربرد جرثقیل سقفی تک پل جابجایی مواد در کارگاه‌ها و سالن‌هایی با دهانه کم است. در محیط‌هایی که حجم بار جابجایی کمتر از ۱۰ تن است از این مدل استفاده می‌شود. استفاده از این جرثقیل باعث کاهش بار مرده پل بر روی ستون ها می‌شود. با توجه به اینکه باعث کاهش وزن سازه می‌شود در نتیجه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

در جرثقیل‌های تک پل، در راستای دهانه کاری یک پل قرار می‌گیرد. برای به حرکت درآوردن سازه تک پل از دو عدد راهبر طولی در طراحی این جرثقیل استفاده شده است. یک ترولی در جرثقیل تعبیه شده است که همراه با موتور حرکت عرضی را انجام می‌دهد. حرکت‌های طولی به وسیله راهبردهای طولی انجام می‌شود. این راهبردها به وسیله جعبه چرخ و موتور گیربکس بالابر حرکت طولی را انجام می‌دهند.

در کنار مزایا و کاربردهایی که جرثقیل تک پل دارد یک سری معایب هم برای سازه وجود دارد. در واقع این جرثقیل نسبت به نمونه‌های دو پل کلاس کاری پایین‌تر و ارتفاع کاری کمتری دارد.

جرثقیل سقفی دو پل و کاربرد آن

زمانی که دهانه سالن یا کارگاه بین ۱۰ الی ۵۰ متر باشد می‌توان از جرثقیل سقفی دو پل استفاده کرد. ظرفیت این جرثقیل‌ها بسیار بالاست و به راحتی می‌توانند ۱ الی ۱۰۰ تن کالا یا مواد را جابجا کنند. با نصب این جرثقیل بیشترین ارتفاع کاری و بهترین کلاس کاری را خواهید داشت. اگر بخواهیم این سازه را از لحاظ محاسبات هندسی بررسی کنیم باید بگوییم که طراحی جرثقیل دو پل کاملاً مطابق استانداردهای جهانی است. ازاین‌رو نصب آن باعث کاهش وزن مرده می‌شود و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است.

از دیگر مزایایی که برای این سازه وجود دارد می‌توان به مواردی از قبیل:

  • وجود راهرو انتخابی در بدنه برای سهولت در دسترسی
  • امکان تعمیر قطعات ترولی دستگاه
  • امکان تعمیر و تعویض لامپ‌های سالن و تأسیسات گرمایشی و خطوط برق‌رسانی اشاره کرد.

جرثقیل سقفی آویز مستقیم و منحنی و کاربرد آن‌ها

یکی از مدل‌های رایج و کاربردی جرثقیل سقفی مدل آویز مستقیم و منحنی است. گاها در برخی مکان‌ها امکان نصب ستون یا تیرهای حمال نیست ازاین‌رو این سیستم‌ها بسیار کارآمد هستند. حمل و جابجایی تجهیزات سنگین در سالن‌ها با این جرثقیل‌ها بسیار راحت است. چون دهانه‌ای بین ۴ الی ۱۰ متر دارند و به راحتی می‌توانند از نیم تن تا ۱۰ تن بار را جابجا کنند. این جرثقیل درصد زیادی از فضا را پوشش می‌دهد و دسترسی بسیار راحت‌تر می‌شود. امکان جابجایی بالابر در مسیرهای مختلف وجود دارد. کاربرد جرثقیل‌ها آویز مستقیم یا منحنی بیشتر در صنعت منوریل است.

خرید قطعات جرثقیل سقفی

تجهیزات جرثقیل سقفی با حساسیت بالا و با برترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می‌شوند. چون عدم رعایت کیفیت در طراحی و ساخت می‌تواند فاجعه آفرین باشد. از این ‌رو مجموعه جرثقیل سقفی قلی زاده به آدرس https://demagiran.com نماینده رسمی و معتبر برندهای برتر اروپایی مانند دماگ و اشتال است فعالیت خود را در این زمینه به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. این مجموعه با واردات مستقیم انواع تجهیزات جرثقیل‌های سقفی از برندهای شناخته شده دماگ، اشتال و … نیاز صنایع مختلف خودروسازی، صنایع نفت و گاز، صنایع ذوب فولاد و … رفع کرده است.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا