اقتصاد کلان

عوارض خروج زائران عتبات چقدر است؟

زائران عتبات عالیات برای خروج از کشور دو مبلغ متفاوت می‌پردازند، درحالی‌که زائران اربعین مطابق قانون بودجه ۱۴۰۲ در صورت انجام سفر زمینی، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ نرخ عوارض خروج برای مسافران در نوبت اول ۴۰۰ هزار تومان است، که برای سفر دوم این میزان ۵۰ درصد (۶۰۰ هزار تومان) و در سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد (۸۰۰ هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

در این بین، زائران عتبات عالیات که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می‌شوند ۱۵ هزار تومان و زائرانی که از مرزهای هوایی خارج می‌شوند ۴۵ هزار تومان عوارض می‌پردازند.

مطابق همین قانون که ‌معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور نیز ابلاغ کرده است، زائران اربعین، که مطابق تاریخ تعیین‌شده در این قانون، از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

ثبت‌نام سفرهای اربعین رسما از چهارم مردادماه از طریق سامانه سماح به نشانی Samah.haj.ir آغاز شده است. بنا بر اعلام ستاد اربعین که زیرنظر وزارت کشور است، پیاده‌روی اربعین از ایران از اول ماه صفر برابر با ۲۷ مردادماه آغاز خواهد شد. اربعین مطابق با تقویم ایران نیز ۱۵ مردادماه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا