انرژی

کاهش تولید نفت عربستان به هدف نرسید

نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ژوپیه، در پی اعمال کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی و اختلال در عرضه نیجریه کاهش یافت اما کاهش داوطلبانه تولید ریاض کمتر از هدف اعلام شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ژوییه، ۲۷.۳۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۸۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن کاهش داشت و پایین ترین میزان تولید از سپتامبر سال ۲۰۲۱ بود.

همچنین بخوانید

عربستان سعودی در ژوئن وعده داد، تولید نفت خود را در ژوییه، در راستای توافق اوپک پلاس که عرضه را تا سال ۲۰۲۴ محدود می کند، به میزان یک میلیون بشکه در روز بیشتر کاهش می‌دهد.

این کاهش تولید علاوه بر کاهش داوطلبانه تولید بود که پیش از آن، از سوی اقدام عربستان سعودی و چند عضو دیگر اوپک پلاس اعلام شده بود و به کاهش تولیدی که تحت توافق اواخر سال ۲۰۲۲ این گروه اعمال شده بود، افزود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، افزایش تولید آنگولا و عراق به دلیل صادرات بیشتر، کاهش تولید اوپک را در ژوییه محدود کرد. با این حال، تولید اوپک هنوز حدود یک میلیون بشکه در روز کمتر از سطح هدف گذاری شده مانده، زیرا نیجریه و آنگولا فاقد ظرفیت تولید به اندازه سهمیه تولید توافق شده هستند.

طبق نظرسنجی رویترز، عربستان سعودی تولید خود را بر مبنای ماه به ماه، ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. آمار کپلر نشان می‌دهد که صادرات نفت این کشور بر مبنای ماه به ماه، بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل کاهش یافت اما یک رصدکننده دیگر نفتکش‌ها، کاهش صادرات کمتری را نشان داد.

دومین کاهش بزرگ در نیجریه بود که در آنجا، شرکت شل بارگیری نفت فورکادوس را به دلیل نشت احتمالی در پایانه صادراتی، به حال تعلیق درآورد. تولید نفت لیبی به دلیل توقف موقتی فعالی برخی از میادین به دلیل یک اعتراض، کاهش پیدا کرد.

نظرسنجی رویترز با هدف رصد عرضه به بازار نفت است و بر اساس داده‌های فراهم شده توسط منابع خارجی، داده‌های رفینیتیو آیکان، اطلاعات شرکت‌های رصدکننده صادرات نفت شامل کپلر و پترولجستیک و اطلاعات ارائه شده توسط منابع شرکت‌های نفت، اوپک و مشاوران تهیه شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا