اقتصاد کلان

قیمت‌ها در بریتانیا کاهش یافت

قیمت‌ها در فروشگاه‌های بریتانیا برای اولین بار در دو سال گذشته کاهش یافت که نشانه دیگری از کاهش بحران هزینه‌های زندگی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که قیمت کالاها در مغازه‌ها در ماه جولای ۰.۱ درصد کمتر از ژوئن بوده است. تورم سالانه در ماه جولای نسبت به سال قبل به ۷.۶ درصد کاهش یافت که نسبت به ۸.۴ درصد در ژوئن کاهش یافت.

همچنین بخوانید

طبق داده‌های کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا، روند افزایش قیمت مواد غذایی برای سومین ماه متوالی کاهشی شد و به ۱۳.۴ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ از دسامبر است. روغن‌های پخت وپز، روغن‌های جامد، ماهی و غلات ارزان‌تر شدند، خرده فروشان پوشاک و کفش هم به دلیل آب و هوای مرطوب قیمت‌ها را کاهش دادند.

ارقام نشان می‌دهد که این کاهش تسکینی برای خانوارهایی است که با بودجه‌های محدود مقابله می‌کنند، اگرچه افزایش نرخ‌های بهره همچنان هزینه‌های وام مسکن را برای بسیاری از صاحبان خانه کاهش می‌دهد، بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه تصمیم خواهد گرفت که آیا مجدداً نرخ بهره را از سطح فعلی ۵ درصد افزایش دهد یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارشناسان هشدار دادند که مشکلات زنجیره تامین وجود دارد که می‌تواند هزینه‌ها را برای خرده فروشان افزایش دهد و ممکن است به دنبال خروج روسیه از توافق غلات با اوکراین و محدودیت‌های صادرات برنج از هند، قیمت جهانی کالاها افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا