امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۲۲۴ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خرید تضمینی شد

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون ۲۲۴ هزار و ۲۰۱ تن گندم در آذربایجان شرقی خرید تضمینی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته مقدار گندم خرید تضمینی در آذربایجان شرقی ۱۳۸ هزار و ۹۹۱ تن بوده است که امسال ۶۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

وی افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۳۰ تن نیز گندم بذری در آذربایجان شرقی خریداری شده است.

فتحی ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در این استان با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان تاکنون ۴۲۳ میلیارد ریال از وجوه گندمکاران پرداخت شده و در مجموع کل هزینه گندم خریداری شده بیش از ۳۵ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: تولید گندم سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن بوده که از این مقدار ۲۷۲ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی خرید شده بود که از این مقدار حدود ۲۲۵ هزار تن تحویل شرکت غله شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم از ۲ شهرستان هشترود و چاراویماق تولید شده است افزود: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد، پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود همچنین سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان چاراویماق ۷۵ هزارهکتار و آبی ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می شوذ ۷۰ هزار تن گندم از این شهرستان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: سال گذشته ۴۵۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تولید شده است.

وی افزود: تاکنون ۴ هزار و ۵۰ تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری شده است که ۲۳۳ میلیارد ریال از وجوه کلزاکاران استان (۳۸ درصد) پرداخت شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا