انرژی

بیگی‌نژاد: وزارت نیرو با کمترین محدودیت در ایام پیک برق کشور را تامین کرد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو توانست تا به نحوی محدودیت ها در حوزه برق را در ایام پیک مصرف اعمال کند تا اکثریت جامعه متضرر نشده و آشفتگی اجتماعی به وجود نیاید.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد وزارت نیرو برای مدیریت برق، بیان کرد: وزارت نیرو با بهره گیری از تجربیات دولت‌های گذشته و توانی که خودش به کار گرفت و مشورتی که در حوزه کاری خود با صاحب نظران داشت توانست به خوبی در حوزه مدیریت منابع برق کشور گام بردارد. اکنون در بین مصرف کنندگان برق در سطح کشور، کمترین محدودیتی که امکان اعمال داشت، دنبال می‌شود تا کمترین فشار به بخش‌های مختلف وارد شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: درست است که بخش‌هایی اکنون دچار مشکل شده‌اند و برخی از صنایع با کمبود برق مواجه شدند اما چاره دیگری وجود نداشت. زمانی که کمبود برق است باید حتما محدودیتی اعمال شود. این محدودیت باید به نحوی اعمال می‌شد تا اکثریت جامعه متضرر نشوند و آشفتگی اجتماعی نیز به وجود نیاید، از این جهت وزارت نیرو عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در بلندمدت نیز وزارت نیرو باید چند کار را دنبال کند از جمله اینکه تمرکز بر  تولید برق و بهینه سازی مصرف انرژی باید جدی‌تر دنبال شود. همچنین باید با صنعت رایزنی شود تا به سمت تولید دستگاه‌های کم مصرف گام بردارد. برای تامین مالی حوزه برق نیز باید فکر اساسی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا