امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تورم و قیمت پایه شامل گوشت قرمز نمی شود

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیمت گوشت قرمز دارای نوسان بسیاری بوده و پرداخت نرخ تورمی مابه‌التفاوت با قیمت پایه، شامل این یک قلم نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جدول ۱۱ قلم مشمول خرید کالابرگ الکترونیک شامل برنج، قند و شکر، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن مایع، ماکارونی، ماست کم چرب، شیر کم چرب، پنیر UF و تخم مرغ است. افراد دارای کالابرگ الکترونیک می‌توانند با خرید جایگزین از ما به تفاوت قیمت این ۱۱ قلم نسبت به قیمت پایه اردیبهشت ۱۴۰۱ برخوردار شوند. به عنوان مثال اگر شیر کم چرب با قیمت ۱۸ هزار تومان افراد مبادرت به خرید پرچرب ۳۰ هزار تومانی کنند ما به تفاوت قیمت پایه شیر کم چرب لحاظ شده و باقی را خریدار باید بپردازد.

همچنین بخوانید

علیرضا عسگری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه آیا گوشت قرمز گرم هم مشمول خرید کالابرگ الکترونیک می‌شود، گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی بر اساس مطالعات انستیتو تحقیقات ایران استخراج شده و گوشت قرمز منجمد در این سبد غذایی قرار دارد.

وی افزود: ۱۱ قلم کالای اساسی موجود در سبد غذایی کالابرگ الکترونیک استاندارد بوده و قرار است فعلاً به تعداد این کالاها افزوده شود.

قیمت گوشت در بازار دارای نوسان بسیاری بوده و عسگریان در این‌باره عنوان کرد: تغییر قیمت گوشت قرمز و پرداخت نرخ تورمی مابه‌التفاوت با قیمت پایه شامل این یک قلم نمی‌شود.

گفتنی است در حال حاضر یک میلیون خانوار معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند که متولیان امر امیدوارند این عدد از ۱۰ میلیون خانوار عبور کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا