امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بازار برنج گیلان مدیریت می‌شود

صومعه سرا- استاندار گیلان با بیان اینکه بازار برنج استان مدیریت می‌شود، گفت: افزایش بهره وری از مسیر مکانیزاسیون کردن می‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسدالله عباسی امروز یکشنبه در آئین ملی برداشت مکانیزه برنج در طاهرگوراب صومعه سرا، اظهار کرد: دانش پایه کردن کشاورزی گیلان بسیار اهمیت دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر لزوم علمی کردن صنعت کشاورزی، افزود: دانش افزایی در همه بخش‌ها بویژه حوزه کشاورزی جواب مثبت می‌دهد و علمی کردن صنعت کشاورزی منجر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به رشد قابل توجهی شاخص سرمایه گداری در این استان، بیان کرد: نرح سرمایه گذاری در کشور ۴۱ درصد بوده که این رقم در گیلان به ۴۷ درصد رسیده است.

عباسی با بیان اینکه گیلان در حوزه کشاورزی سرآمد استان‌های شمال کشور است، گفت: اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی و فرآورده‌های کشاورزی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، افزود: تسطیح اراضی شالیزاری، علمی کردن کشاورزی و استفاده از ارقام پرمحصول و مقاوم راهکار مناسبی برای افزایش بهره وری محصولات کشاورزی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مکانیزاسیون کردن کشاورزی در استان بسیار اهمیت دارد، گفت: مکانیزه کردن نشاء و برداشت و فرآوری در کشاورزی بویژه برنج سبب کاهش هزینه‌ها در سطح و افزایش بهره وری می‌شود.

عباسی با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در گیلان، اضافه کرد: استفاده از ارقام جدید «آنام» در این سطح از اراضی شالیزاری گیلان سبب افزایش بهره وری می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج در گیلان افزود: با استفاده از رقم پرمحصول «آنام» می‌توان میزان تولید را به حدود ۱ میلیون تن در سال رساند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا ۴ ماه آینده برنج وارد نمی‌شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ برنجی وارد گیلان شود تا کشاورزان با خیال راحت به برداشت و فروش محصول بپردازند.

عباسی با بیان اینکه بازار برنج گیلان مدیریت می‌شود، اضافه کرد: همراهی و همدلی مسئولان، کشاورزان و شالیکوبی ها و فروشندگان برنج می‌توان بازار را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت خسارت به کشاورزان، افزود: بیمه کشاورزی خسارات شالیزاران را پرداخت کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هیچ فاصله‌ای با کشاورزان نداریم، گفت: تلاش کشاورزان با هیچ مزد و مواجبی قابل جبران نیست.

عباسی با بیان اینکه دولت نگاه حمایتی به کشاورزان دارد، اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم که آسیب به کشاورزان وارد شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا