انرژی

ضریب پوشش گاز در پلدختر به ۸۵ درصد رسید

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میانگین توسعه گاز در پلدختر به ۸۵ درصد رسیده و آخرین پروژه مربوط به دهستان میانکوه شرقی است.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه صنعت دو کار بزرگ و اشتغالزا در شهرستان پلدختر انجام شده که نیاز به حمایت‌های ویژه مسئولان استانی دارد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: یکی بحث پالایشگاه پلدختر است که تاکنون یک فاز آن افتتاح شده و این یک فاز هنوز نیازهایی دارد که هم سرپا باشد و هم بتوان فازهای بعدی را اجرا کرد.

کاظمی بیان کرد: تولید قیر تولید اولیه این پالایشگاه است که در سال ۲۴۰ هزار لیتر قیر تولید می‌کند و این در حالی است که کل نیاز لرستان در حوزه راه، شهرداری و دهیاری، بنیاد مسکن و طرح‌های هادی  و دیگر دستگاه‌های مرتبط ۵۰ هزار تن است. بنابراین این پالایشگاه می‌تواند استان‌های همجوار را مانند ایلام، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و همدان که تولید قیر ندارند را تأمین کند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: این پالایشگاه هم می‌تواند نیاز استان‌های همجوار را تأمین کند و هم می‌تواند سر جای خودش باقی بماند که در این زمینه با مسئولان بازدیدهایی داشتیم و صورتجلسه‌ای تنظیم شد که کل نیاز لرستان از این کارخانه تأمین شود که بخش خصوصی که در استان سرمایه‌گذاری کرده موفق و برای اجرای فازهای بعدی دلگرم شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بزرگ معدنی آهک هیدراته شهرستان پلدختر از طریق وزارت صمت پیگیری کردیم که ایمیدرو را مأمور به اجرای کارخانه آهک هیدراته پلدختر کردند. تا الان ۸۰ دصد پبیشرفت فیزیکی دارد و کلیه ماشین آلات داخلی مورد نیاز ساخته یا خریداری شده و در داخل کارخانه مستقر شدند یا در حال انتقال به کارخانه است.

کاظمی تصریح کرد: کارهای بین و زیرساختی این کارخانه به پایان رسیده و الان نصب ماشین‌آلات و تجهیزات باقی مانده که ۱۲ درصد از تجهیزات خارجی هستند که ثبت سفارش شده است و قول دادند این کارخانه تا پاییز امسال افتتاح شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به لطف خداوند و به حمایت دولت و پیگیری‌های متمرکز سالی ۵۰ کیلومتر آسفالت جاده روستایی داریم.

وی افزود: حدود ۷۷۰ کیلومتر جاده روستایی و ۳۳۰ روستا داریم و پلدختر سومین شهرستان از نظر گستردگی در استان است. راه‌های روستایی بسیار زیادی در مناطقی مانند منطقه محروم تخت‌چان، چولهول و میانکوه شرقی و غربی، چال کل و مناطق روستایی دیگر به سمت میدان بزرگ و چم‌مهر و جنوب شهرستان پلدختر و معمولان وجود دارد که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمانی که به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شدم توسعه گاز در منطقه ۲۳ درصد بود که در حال حاضر منطقه بن لار، زیویار، افرینه و جلگه که جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر داشت گاز دار شدند و مردم از این نعمت خدادادی استفاده می‌کنند.

کاظمی بیان کرد: الان میانگین توسعه گاز در پلدختر به ۸۵ درصد رسیده و آخرین پروژه مربوط به دهستان میانکوه شرقی بوده که در حال اجراست که طبق قول اداره گاز تا یک سال آینده اجرایی و ضریب نفوذ گاز در پلدختر به ۹۵ درصد می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا