صنعت، معدن، تجارت

۴۲ هزار پرونده تخلف صنفی تشکیل شد/ گران‌فروشی در صدر تخلفات

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلفات طی ۴ ماه نخست امسال مربوط به گرانفروشی، درج نشدن قیمت و عدم صدور صورت حساب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، در چهار ماهه امسال ۸۶۱ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است. تمرکز بازرسی‌ها نیز بر نظارت بر انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا بوده است.

همچنین بخوانید

بر این اساس در مدت یاد شده ۴۲ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده تخلف، معادل ۴.۹۴ درصد، به ارزش ۱۷۶ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان تشکیل و به مراجع مرتبط ارجاع شده است. اما به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین اتاق اصناف ایران با نهادهای نظارتی اطلاعاتی از نتایج حاصل شده از این پرونده‌ها در دسترس نیست.

گفتنی است بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورت حساب بوده است. اما این سه عنوان تخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰، ۳۶ و ۳۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۴ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۸۲ فقره قابل پیگیری بوده است.

بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی این شکایات، ۲۴ درصد منجر به رضایت شاکی شده، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۲۶ درصد متخلف تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۲۰ درصد این شکایات در دست بررسی است.

گفتنی است، مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا