صنعت، معدن، تجارت

صنایع به کمک تولید برق کشور می‌آیند/ ساخت نیروگاه با تجهیزات بومی

سمنان- وزیر صمت با بیان اینکه صنایع به کمک تولید برق کشور می آیند، گفت: ساخت نیروگاه‌ها با تجهیزات بومی مهمترین رویداد در صنعت برق کشور به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی آبادی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی نیروگاه خورشیدی باکری سمنان ضمن بیان اینکه صنایع به کمک تولید برق کشور می‌آیند تاکید کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از همین طرح‌ها در سمنان به نام نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی شهید باکری بودیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌ها مهمترین رویداد در صنعت برق کشور به شمار می‌آید، افزود: تجهیزات تمام ایرانی در ساخت نیروگاه‌ها به کار می‌رود که خود نشان گر اهمیت و البته جایگاه صنایع کشورمان است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت پایداری برق، نیازمند افزایش ظرفیت‌های نیروگاهی به خصوص خورشیدی هستیم، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور صورت گرفته است.

علی آبادی با بیان اینکه برای نیل به این هدف نیازمند پنج میلیارد یورو سرمایه گذاری در کشورمان هستیم، ابراز کرد: به زودی نیروگاه‌های برق فولاد مبارکه و نیروگاه آلومینیوم المهدی وارد مدار شبکه سراسری برق می‌شود.

وی افزود: این نیروگاه‌ها به ما کمک خواهد کرد تا ناترازی‌های شبکه برق کاهش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا