امور زیربناییراه و ساختمان

۱۲۶ واحد راکد در استان سمنان به تولید بازگشت

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۸ واحد ۱۰۰ درصد راکد در استان شناسایی شد، گفت: ۱۲۶ واحد تا کنون به تولید بازگشته است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم مجموعاً ۱۴۸ واحد کاملاً راکد در استان وجود داشت، تاکید کرد: از این تعداد ۱۲۶ واحد به صورت کامل به تولید بازگشته است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در دوران مدیریتی دولت سیزدهم همچنین یک واحد صنعتی نیز در استان تعطیل نشده است، افزود: برخی از واحدهای راکد دچار مشکلات مدیریتی بودند که تدابیر خوبی برای آنها اندیشیده شد برخی نیز در گیر و دار بدهی‌های بانکی و… بودند که این امر نیز رفع شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی واحدهای راکد با حضور سرمایه گذار جدید به چرخه بازگشته است، ابراز داشت: در زمینه احیا و رونق تولید تسهیلات خوبی هم در استان پرداخت شده است.

هاشمی همچنین با بیان اینکه امروز با اقدامات صورت گرفته در استان، بالغ بر ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، گفت: در حوزه تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶، اقدامات بسیار شاخص و ارزنده‌ای در استان صورت گرفته که به تبع آن رتبه‌های نخست و برتر کشوری به استان سمنان اختصاص یافت.

وی جلوگیری از خام فروشی را دیگر اولویت استان سمنان دانست و گفت: در ابتدای آغاز دولت سیزدهم، فرآوری در سه واحد معدنی استان انجام می‌گرفت که با اقدامات صورت‌گرفته، امروز ۱۴ معدن در سطح استان در حال فراوری است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا