بانکبانک و بیمه

وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران این شرکت ها مطرح کرد: تشکیل دبیرخانه ای برای احصاء مسایل و مشکلات شرکت های بزرگ بورسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد داد، یک دبیرخانه چابک به منظور احصاء مسایل و مشکلات شرکت های بزرگ بورسی به همت سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شادا، دکتر سید احسان خاندوزی که در جمع مدیران عامل شرکت های بزرگ بورسی در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با جمع بندی دغدغه ها و مسایل مطروحه از سوی مدیران و نمایندگان شرکت های مذکور اظهار داشت: معتقدم، چنین جلساتی با شرکت مدیران و نمایندگانِ مثلا ۵۰ شرکت بزرگ و اصلی بازار سرمایه باید بصورت دوره ای و منظم، برگزار شود.
وی گفت: در ادامه، ما در وزارت اقتصاد آن دسته از مسایل طرح شده در جلسات را که می شود در زیرمجموعه های خود وزارتخانه مثل سازمان امور مالیاتی، خصوصی سازی، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، شورای رقابت، هیئت واگذاری و … پیگیری کرد را به جریان می اندازیم و دیگر مسایل را نیز که از اختیار ما خارج است، در هیئت دولت مطرح خوهیم کرد.
دکتر خاندوزی تصریح کرد: تشکل یافتگی جلسات این چنینی و استمرار آن، مشروط بر این است که یک دبیرخانه چابک به همت سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شود که از قبل و در جلسات فرعی، مسایل را احصاء کرده و بتواند در چند محور جمع بندی کند تا راحت تر قابل رسیدگی در وزارت اقتصاد و نیز قابل دفاع تر در هیئت دولت باشد.
این گزارش حاکی است، مشکل تأمین مالی شرکت های بزرگ بورسی که موجب کاهش توان سرمایه گذاری و در نهایت، لطمه به تولید و بازار سرمایه می شود، از جمله محور های مطرح شده در این جلسه از سوی نمایندگان و مدیران شرکت های بورسی بزرگ بود.
افزایش هزینه های سربار شرکت ها و نیز کمبود و قطعی برق که منجر به کاهش تولید و حاشیه سود برخی شرکت های بورسی می شود، از دیگر محور های مطروحه در این نشست بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا