انرژی

وزیر صمت: پروژه شیرین‌سازی آب دریای عمان پیشرفتی ۱۲ درصدی داشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، باعث خوشحالی است که به زودی کام مردم این دیار شیرین شود.

عباس علی‌آبادی شامگاه شنبه در بازدید از پروژه شیرین سازی آب دریا در چابهار افزود: برای بازدید پروژه فوق استراتژیک انتقال آب دریای عمان به شهرها و استان‌های شرقی کشور برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم و این آب شیرین و به تمام روستاها و شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتقل می شود.

همچنین بخوانید

وی گفت: انتقال آب به شهرها و روستاها موجب توسعه اشتغال و تولید می شود و می تواند رونق خوبی را به دنبال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: از قشرهای مختلف مردم و مسوولان درخواست همکاری و همراهی داریم تا پروژه به موقع اجرا شود.

وی با اشاره به آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان و پیشرفت ۱۲درصدی پروژه طی یک سال و نیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سالهاست آب آن جیره بندی شده است، رفع و از آب شبانه روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهرها و روستاها انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود و هدف ما سرعت‌بخشیدن به این پروژه است.

علی آبادی افزود: این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای انجام آن است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان اولویت دولت است، اظهارداشت: برای تحقق این امر همه دستگاه‌های صنعتی بسیج شده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای این پروژه تخصیص‌ داده‌ شده است.

علی آبادی با ابراز امیدواری از اینکه تا سال آینده بسیاری از مشکلات بی آبی برطرف شود، تصریح کرد: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است می‌بایست در ابتدا آب آن تامین شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا