صنعت، معدن، تجارت

بومی سازی ٨٠ درصد تجهیزات سی ان جی/بازار مصرف؛ مشوق تولید

یک مقام مسئول از بومی سازی ۸۰ درصد تجهیزات سی ان جی در داخل کشور خبر داد و گفت: ایجاد اختلاف قیمت بین گاز طبیعی و بنزین، محرک خوبی برای تشویق مردم به خرید خودروهای با سوخت سی ان جی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امیرحسین قناتی، مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی دوسالانه خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه گفت: بیش از ۴ میلیون خودرو گازسوز در کشور تردد می کند که در حدود ۳ میلیون ان در کارخانه ها تولید شده و در حدد یک و نیم میلیون آن تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: گاز برای کشور ما به عنوان مزیت اقتصادی به حساب می اید که باید در راستا استفاده از ان به کمک توسعه سرمایه گذاری با همکاری وزارت نفت قدم برداریم که از نمونه های می توان به گسترش جایگاه های سوخت اشاره کرد.

همچنین بخوانید

قناتی با اشاره به بومی سازی سهم بالایی از تجهیزات مورد استفاده گفت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده بومی سازی شده که این امر از خروج ارز جلوگیری کرده و در نهایت اشتغال زایی را در کشور افزایش داده است.

مدیر کل صنایع خودرو نیرو محرکه  بیان کرد: برای خودروساز باید بازاری وجود داشته باشد تا محصول تولیدی خود را در ان عرضه کند که برای تحریک تقاضا و تشویق خریداران برای ورود به این بازار می توان از ابزارهایی همچون ایجاد فاصله منطقی بین قیمت سوخت گاز طبیعی با بنزین استفاده کرد.

وی عنوان کرد: خودروسازان توانایی تولید یک میلیون دستگاه خودرو پایه گازسوز را دارد و در کنار ان بر روی مسائلی همچون هیبریدی کردن خودروها بر پایه برق و  یا خودروهای کم مصرف در مراکز تحقیقاتی خود فعالیت می کند.

 منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه سه میلیارددلار سرمایه گذاری در صنعت سی ان جی موجب صرفه جویی ٨ برابری همین رقم در این صنعت شده است، گفت:صنعت سی ان جی کارکرد استراتژیکی دارد  چنانچه در سال ٨٨و در مقابل تهدیدات تحریم سوخت، توانست نقش مهمی در تامین سوخت جایگزین ایفا کند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا