انرژی

قبوض برق آمریکایی‌ها کمرشکن شد

گرمای بی‌سابقه تابستان، مصرف برق آمریکایی‌ها را به میزان چشمگیری افزایش داده است و بسیاری از آنها اکنون به سختی از عهده پرداخت قبوض سرسام آور خود برمی‌آیند.

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA)، یک خانوار به طور متوسط حدود ۲۶۲ دلار در سال برای تهویه مطبوع هزینه می‌کند که هزینه آن در مناطق گرم و مرطوب جنوب شرقی، به ۵۲۵ دلار می‌رسد.

همچنین بخوانید

نزدیک به ۹۰ درصد از خانوارهای آمریکا از تهویه مطبوع استفاده می‌کنند و دو سوم از خانوارها از تهویه مطبوع مرکزی یا پمپ حرارتی مرکزی به عنوان تجهیزات اصلی تهویه مطبوع خود استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۲۰، منطقه میدوست و منطقه جنوب، به ترتیب با ۹۲ درصد و ۹۳ درصد، بالاترین درصد استفاده خانوارها از تهویه مطبوع را داشتند.

پایین‌ترین درصد خانوارهایی که از تهویه مطبوع  استفاده می‌کنند، ۷۳ درصد در منطقه غرب بود. این منطقه‌ شامل خانوارهایی است که در چندین منطقه آب و هوایی مانند منطقه آب و هوای دریایی در امتداد ساحل اقیانوس آرام زندگی می‌کنند که در آن، استفاده از تهویه مطبوع  مسکونی، ۴۹ درصد بود.

شرایط آب و هوایی به شدت متغیر در صدر اخبار است و هواشناسان و دانشمندان هشدار می‌دهند که با شتاب گرفتن تغییرات اقلیمی، این وضعیت ممکن است بدتر شود. در واقع، ژوییه سال ۲۰۲۳ با اختلاف زیادی، گرم‌ترین ماه زمین بوده که تاکنون ثبت شده است.

طبق گزارش سرویس تغییرات آب و هوای کوپرنیکس، میانگین دمای جهانی در ژوییه، به ۱۶.۹۵ درجه سانتیگراد (۶۲.۵۱ درجه فارنهایت) رسید که یک سوم درجه سانتیگراد (شش دهم درجه فارنهایت) بالاتر از رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۱۹ بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رکوردهای دمای جهانی معمولا صدم یا یک دهم درجه شکسته می‌شود، از این رو، افزایش مذکور بسیار بیشتر از حد معمول است. گرمای کشنده، اثر ویرانی از خود بر جای گذاشته است و آخرین مورد، آتش سوزی‌های ویرانگر در جنگل‌های مائوئی هاوایی بوده که آمار رسمی قربانیان آن اکنون به ۹۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا