انرژی

عبور موفق شبکه برق خوزستان از پیک مصرف تابستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف برق در تابستان امسال گفت: شبکه برق خوزستان پیک ۹ هزار مگاواتی را با پایداری پشت‌ سر گذاشت.

سید مهرداد بلادی موسوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان خوزستان از ابتدای تابستان تاکنون در پایداری کامل قرار دارد و توانسته با موفقیت پیک مصرف تابستان را پشت سر بگذارد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به آماده‌سازی شبکه توسط گروه‌های عملیاتی پیش از ورود به پیک تابستانی، افزود: علاوه بر آماده سازی شبکه، ظرفیت‌های جدیدی نیز در شبکه برق خوزستان ایجاد شد که با اعتباری بالغ بر ۸۷ هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تیرماه سال جاری در بازه زمانی ۱۴ روز، ۵۶۵ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع استان اضافه شد به شکلی که در توسعه شبکه توانستیم یک رکورد ثبت کنیم.

وی ادامه داد: انجام این اقدامات همراه با رصد و پایش لحظه‌ای شبکه، تعامل و همکاری صنعت برق در استان و همراهی مردم در موضوع مدیریت مصرف برق باعث شد تا شبکه برق استان در پایداری کامل قرار گیرد.

بلادی موسوی با اشاره به وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در خوزستان و تداوم این دما برای چند روز متوالی تصریح کرد: افزایش دما و وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه که باعث شد دمای حرارتی تجهیزات به واسطه گرمای تامین برق از ۶۵ درجه نیز عبور کند، بعضا حوادث ناخواسته و کوتاه‌مدتی را در شبکه رقم زد.

وی افزود: این حوادث که به صورت نقطه‌ای رخ دادند، در کمترین زمان ممکن با انتقال بار و مدیریت شبکه، برطرف شدند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: رخ دادن حوادث و بروز اشکال در تجهیزات به واسطه گرمای طولانی مدت و پرباری شبکه مساله طبیعی است اما این حوادث با آمادگی نیروهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده‌اند و اگر شبکه دچار خاموشی شده باشد، خاموشی‌ها نقطه‌ای و ساعتی بوده است.

وی افزود: شبکه برق خوزستان پیک ۹ هزار مگاواتی را با پایداری پشت‌ سر گذاشته که نشان می‌دهد مدیریت شبکه و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق نتیجه بخش بوده است.

بلادی موسوی با اشاره به خط قرمز وزارت نیرو برای تامین برق بخش خانگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و تعامل و همکاری مردم، به آرامش و آسایش مردم در این گرمای طاقت‌فرسا آسیبی وارد نشده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا