اقتصاد کلان

افزایش ۲۰۰ درصدی فروش بنز در مالزی

گروه خودروسازی لوکس مرسدس بنز، پس از اینکه اوایل سال جاری اولین خودروسازی شد که یک خودروی الکتریکی مونتاژ داخلی را در کشورهای آسیای جنوب شرقی عرضه کرد، مالزی را به عنوان یکی از بازارهایی که تا سال ۲۰۳۰ در آن خط تولید تمام الکتریکی خواهد داشت، هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فروش مرسدس بنزهای برقی در مالزی در سال جاری ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و از رشد جهانی ۱۲۰ درصدی در نیمه اول پیشی گرفته است. خودروهای برقی در حال حاضر ۳۰ درصد از خط تولید مرسدس بنز مالزی را تشکیل می‌دهند و این شرکت اعلام کرد که برنامه‌های آینده برای خودروهای برقی و موتور احتراقی، مسیر جهانی آن برای تبدیل شدن به تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را بازتاب خواهد داد.

همچنین بخوانید

بتینا پلانگر، معاون شرکت مرسدس بنز مالزی هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «مردم به خودروهای برقی بسیار علاقه‌مند هستند و تقاضای زیادی وجود دارد. ما بسیار خوشبین هستیم که بتوانیم به این هدف برای مالزی برسیم.»

مالزی بر توسعه خودروهای برقی تمرکز دارد و مشوق‌هایی را برای تقویت آن ارائه کرده است. هدف این کشور این است که تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی، از جمله هیبریدی، ۱۵ درصد از کل حجم صنعت را به خود اختصاص دهد.

بی‌وای‌دی و تسلا از بزرگترین خودروسازان الکتریکی در جهان در سال گذشته در مالزی راه‌اندازی شده‌اند. مرسدس بنز نیز در حال حاضر یکی از بزرگترین خطوط خودروهای الکتریکی را در مالزی دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پلانگر گفت مرسدس به جای ملاحظات قیمتی، بیشتر بر روی ارزش و شایستگی تمرکز دارد که می‌تواند به عنوان یک برند لوکس به مشتریان ارائه دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا