انرژی

چه کسانی بر دروغ افزایش قیمت بنزین می‌دمند؟

گویی به نظر می‌رسد که ماجراهای بنزینی برای عده‌ای انگشت شمار جالب بوده و بدشان نمی‌آید که هرازچندگاهی با دامن زدن بر شایعات، افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و بنزینی بر آتش شایعات مرسوم در کوچه پس کوچه‌ها بریزند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نظر می‌رسد برای عده‌ای اندک ماجراهای بنزینی جالب بوده و هر از چندگاهی با دامن زدن بر شایعات در تلاش هستند تا فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دارند اما هر بار نیز تیر این افراد به سنگ خورده و شایعه‌پراکنی آنان با تکذیب از سوی مقامات و مسئولان مربوطه مواجه می‌شود. بنظر می‌رسد ماجرای بنزین نیز دیگر در حال تبدیل شدن به ماجرای «چوپان دروغگو» است که رسانه‌های معاند مدام دروغ آن را تکرار می‌کنند.

همچنین بخوانید

چندی پیش بود که بار دیگر، عده‌ای پا در عرصه ماجراجویی گذاشته و خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین را منتشر کرده و استناد کردند که این موضوع مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه است اما بلافاصله محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای با تکذیب این خبر، اعلام کرد: تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه توزیع آن و همچنین تغییر نحوه مدل توزیع سهمیه‌بندی بنزین نداشته‌ و اساسا بعید است جمع‌بندی نهایی کمیسیون به این سمت رود که یارانه بنزین به جای پلاک خودرو به خانوار داده شود.

طولی نکشید که جواد اوجی، وزیر نفت نیز به این خبر دروغین واکنش نشان داد و تاکید کرد: در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم و تمام جایگاه‌های کشور فعال بوده و بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار دولت و نه در دستور کار مجلس شورای اسلامی است؛ لذا خواهش ما این است که مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند چرا که چنین برنامه‌ای امسال در دستور کار نیست.

فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و تاکید کرد: بنده به عنوان مسئول کمیسیون انرژی مجلس تاکید می‌کنم هیچ یک از شایعات نه در بحث چند نرخی شدن قیمت بنزین و نه در بحث تغییر میزان سهمیه سوخت صحت ندارد و روال بر مبنای سابق است و این شایعات را به شدت تکذیب می‌کنیم.

آتشی که برخی نمایندگان روشن می‌کنند؟
در این بین اظهارات یک نماینده مجلس بار دیگر به شایعات دامن زد، البته مثل همیشه طولی نکشید که شایعه افزایش قیمت بنزین از سوی مقامات و مسئولان مربوطه تکذیب شد اما آنچه که جای سوال دارد این است که چرا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به عنوان وکلای مردم در پارلمان حضور دارند بدون اینکه از همکاران خود در کمیسیون تخصصی انرژی همفکری بگیرند به این موضوع ورود کرده و با بیان مطالبی، به افراد شایعه‌پراکن کمک رسانده و فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

موج سواری اینترنشنال، منوتو و منافقین با شایعات بنزینی
آنچه که مشخص است، اظهارات بعضا غیر تخصصی افراد مسئول است که به خوراکی برای رسانه‌های بیگانه و کانال‌های خبری منافقین تبدیل می‌شود. دیگر امروز شیوه عملیات روانی رسانه‌های بیگانه برکسی پوشیده نیست. موج سواری بر اظهارات غیر کارشناسانه و گنجاندن این اظهارات در ادبیات فریبکارانه از حربه‌های روانی رسانه‌های بیگانه و کانال‌های منافقین به شمار می‌رود. سیاست رسانه‌های بیگانه ملتهب نشان دادن اوضاع جایگاه ها و ایجاد تنش و درگیری در سطح کشور است اما با گشت و گذار در جامعه متوجه خواهیم شد،‌ آنچه این رسانه ها بزرگ نمایی میکنند با واقعیت فاصله زیادی دارد.

عملکرد بد مسئولان سابق در تخریب افکار عمومی
البته ناگفته نماند که عملکرد بدمسئولان سابق در ماجرای بنزینی سال ۹۸ افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کرده و رسانه‌های بیگانه نیز به خوبی این حساسیت مردم را فهمیده و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به اعتماد عمومی جامعه با خلق ماجرای جدید بنزین دریغ نمی‌کنند.

اما آنچه که مشخص است تکلیف رسانه‌های بیگانه و کانال‌های منافقین و افرادی که به دنبال ایجاد ماجراهای جدید در جامعه هستند روشن است اما از مسئولان کشور به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جایگاه وکلای مردم در خانه ملت حضور دارند، انتظار می‌رود در اظهار نظرات خود پیرامون موضوع حیاتی مانند بنزین که نزد جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، دقت نظر داشته و از اظهارات غیر کارشناسانه پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا