اقتصاد کلان

فرار سرمایه گذاران از بازار جهانی طلا

قیمت جهانی طلا امروز (پنجشنبه) به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۹۱ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

صورتجلسه جولای فدرال رزرو نشان داد که بیشتر سیاستگذاران همچنان مبارزه با تورم را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که «برخی از شرکت کنندگان» به ریسک اقتصادی ناشی از بالا بردن بیش از حد نرخ‌ها اشاره کردند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسید و دلار را به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن رساند و سرمایه گذاران را از طلای بدون بهره دور کرد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس گفت: در حالی که صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) شاهد تقویت بیشتر دلار آمریکا و بازدهی بود تا بر طلا تأثیر بگذارد، نشانه‌هایی از ثبات قیمت لحظه‌ای طلا وجود دارد. من فکر می‌کنم با توجه به بازدهی ایالات‌متحده و شاخص دلار در اوج‌های نوسانی کلیدی، به نقطه عطف احتمالی نزدیک می‌شویم.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار داریم همچنان شاهد نوسانات در قیمت طلا باشیم زیرا بازار همچنان به اظهار نظر در مورد نرخ‌های ایالات‌متحده پاسخ می دهد.  همچنین، قیمت طلا احتمالاً به کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد. داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات متحده پیش‌بینی‌های مربوط به رکود را به چالش کشیده است و تمایل سرمایه‌گذاران برای طلا را که اغلب به‌عنوان ذخیره‌ای امن برای ارزش در زمان آشفتگی‌های اقتصادی دنبال می‌شود، کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز می‌گوید که طلا ممکن است به ۱۸۷۹ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا دو حمایت کلیدی را شکسته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۲.۴۶ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸۵ دلار و ۱۵ سنت رسید که به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر رسیده است. پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۱۳ دلار و ۹۴ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا