ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استخدام ۲۰۰۰ فارغ التحصیل توسط واحد چینی علی‌بابا

بازوی تجارت الکترونیکی هلدینگ علی‌بابا در بحبوحه نرخ بالای بیکاری جوانان و کاهش سرکوب رگولاتوری، بیش از ۲۰۰۰ فارغ التحصیل را در چین استخدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق آگهی استخدام رسمی که در وی‌چت منتشر شد، گروه تائوتیان که شامل تائوبائو و تی‌مال است، فارغ التحصیلان را برای موقعیت‌های شغلی مختلف شامل طراحی، محصول و داده، استخدام می‌کند. این مشاغل برای شش شهر در چین شامل هانگژو و شانگهای خواهند بود.

همچنین بخوانید

چین انتشار آمار بیکاری جوانان را در ژوییه متوقف و اعلام کرد باید پیچیدگی‌های این آمار برطرف شود. نرخ بیکاری جوانان چینی، امسال هر ماه رشد کرده و در ژوئن، به رکورد ۲۱.۳ درصد رسید.

نرخ بیکاری جوانان چینی معمولا در تابستان که ده‌ها میلیون نفر فارغ التحصیل وارد بازار کار می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. طبق اعلام وزارت آموزش چین، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۲ میلیون نفر از دانشگاه‌ها و کالج‌ها فارغ التحصیل شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت چین پس از تحقیقات و تفحص گسترده از شرکت‌های فناوری بزرگ چینی مانند علی‌بابا و تنسنت هلدینگ که در ژوییه، خاتمه پیدا کرد و صدور جریمه‌های سنگین را به دنبال داشت، روی خوش به این شرکت‌ها نشان داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا