انرژی

تلاش برای رفع مشکل خاموشی در برخی صنایع/ جایگزینی خودروهای برقی با بنزینی در کلانشهرها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی صنایع با مشکلاتی در زمینه زیرساخت و یوتیلیتی مواجه بوده و خاموشی هایی در این صنایع داشتیم که تلاش می کنیم این مشکل رفع شود و سال دیگر در این واحدهای صنعتی خاموشی نداشته باشیم و در این ارتباط سرمایه گذاری هایی نیز در حال انجام است.

عباس علی‌آبادی شنبه ۲۸ مرداد در حاشیه بازدید از طرح  الیاف سازان تویسرکان و طرح شرکت داروسازی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث بهره وری به ویژه بهره وری در حوزه انرژی است چراکه در این حوزه بهره وری خوبی نداریم.

همچنین بخوانید

وی افزود: تمرکز ما آن است که در بخش هایی که انرژی بَر هستند از جمله صنایع، بهره وری را توسعه دهیم ضمن اینکه برخی صنایع با مشکلاتی در زمینه زیرساخت و یوتیلیتی مواجه بوده و خاموشی هایی در این صنایع داشتیم که تلاش می کنیم این مشکل رفع شود و سال دیگر در این واحدهای صنعتی خاموشی نداشته باشیم و در این ارتباط سرمایه گذاری هایی نیز در حال انجام است.

علی‌آبادی با بیان اینکه در بخش مصرف تلاش داریم انرژی به دست آمده را به خوبی مصرف کنیم، گفت: در این زمینه، خودروهای برقی و جایگزین کردن آنها با خودروهای بنزینی می‌تواند بهره وری خوبی در حمل و نقل به ویژه تاکسی ها به ما بدهد.

وی اشاره به اینکه در این ارتباط جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی در بهره وری انرژی از نقش مؤثری برخودار خواهد بود، افزود: فعلا در زمینه جایگزین کردن خودروهای برقی به جای بنزینی استان‌همدان در اولویت نیست بلکه اولویت ابتدا با کلانشهرهای دارای آلودگی بوده چراکه استان همدان وضعیت خوبی به نسبت سایر استان‌ها در زمینه آلودگی دارد اما پس از کلانشهرها حتما در گام های بعدی به سراغ استان همدان نیز خواهیم آمد تا از مزیت های صرفه جویی در سوخت بهره مند شود.

وزیر صمت ادامه داد: هدف ما پس از بهره وری و استفاده بهینه از انرژی، اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت خواهد بود تا طرح های راکد را به حرکت درآوریم ضمن اینکه با جدیت پیگیر این هدف هستیم.

علی‌آبادی در ادامه با بیان اینکه صنعتی های تویسرکانی وقتی خوشحال می ‌شوند که کاری از روی بررسی انجام شود، یادآور شد: در استان همدان در یک شهرک صنعتی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و ۳۱ شرکت در آن مستقر هستند.

وی گفت: تلاش داریم واحدهای این شهرک را به ۱۰۰ درصد بهره وری برسانیم البته تعداد زیادی طرح و شرکت راکد در شهرستان داریم که به تدریج این واحدها را فعال خواهیم کرد.

وزیر صمت در رابطه با اولویت تخصیص اعتبارات نیز مطرح کرد: اولویت نخست در تخصیص اعتبارات طرح های نیمه تمام و سپس طرح هایی است که نیاز به سرمایه ثابت دارند.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا، مراسم بهره برداری شهرک صنفی-  صنعتی بوعلی ۲ همدان به عنوان نخستین شهرک صنفی کشور از جمله اهداف بنده برای سفر به استان همدان بوده است ضمن اینکه با بهره برداری شهرک صنفی- صنعتی همدان شرایط خوبی برای بازرگانان به ویژه برای تجمیع ظرفیت آنها برای صادرات فراهم می آید و با وجود این شهرک، بازرگانان این استان جایگاه بیشتری می‌یابند.

وزیر صمت افزود: در شهرستان تویسرکان نیز از طرح جالب الیاف سازان که به دنبال طرح توسعه طرح خود است و نیز از شرکت داروسازی در زمینه مکمل های دارویی بازدید داشتیم که به طور قطع از آنها حمایت خواهیم کردیم چراکه چنین واحدهای صنعتی اقدام خوبی برای توسعه اشتغال و ایجاد ثروت در کشور هستند و سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که حقیقت در بازارهای کاذب نیست بلکه حقیقت در چنین سرمایه گذاری هایی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا