امور زیربناییتعاون و اشتغال

رشد ۵۹ درصدی صدور ضمانت نامه برای بخش تعاون

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم برای نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این صندوق ضمانت نامه صادر شد که نسبت به قبل رشد ۵۹ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست خبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته تعاون برگزار شد. البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در دولت سیزدهم برای نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در ۱۲ سال گذشته برای ۱,۵۰۰ هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده بود اما در دو سال اخیر با وجود اینکه سرمایه‌ای به حجم دارایی‌های صندوق افزوده نشده است، با همان حجم سرمایه ۱۶۴ هزار میلیارد تومان، صدور ضمانت نامه رشد حدود ۵۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۷۸ درصد از ضمانت نامه‌های مربوط به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به حوزه کشاورزی بوده است، در صورتی که در سال‌های قبل این ضمانت نامه‌ها بیشتر بخش صنعتی را پوشش می‌داد.

محمدی درباره اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اظهار کرد: نخستین اقدام، کاهش ۶۰ درصدی کارمزد برای شرکت‌های تعاونی بود. دومین اقدام نیز در حوزه زنان سرپرست خانوار بود که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در صدور ضمانت نامه ۱۰۰ درصد درخواست تسهیلات خرد برای اعضای شرکت‌های تعاونی و افراد حقیقی را پوشش داد این در حالی است که چنین رکوردی در سال گذشته ثبت نشده بود.

محمدی در ادامه سخنان خود به امضای تفاهم نامه‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: قرار است با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم نامه‌ای به امضا برسد و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در حوزه تجاری پوشش داده شود.

معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید به دنبال ورود به مشاغل خانگی و تقویت این نوع مشاغل هستیم، تأکید کرد: امسال در بخش افزایش سرمایه‌های صندوق اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و به همین منظور طرحی با عنوان «ضکات؛ ضمانت، کارآفرینی، اشتغال و تعاون» را در دستور کار خود داریم. همچنین ضمانت الکترونیک تسهیلات خرد تا ۳۰۰ میلیون تومان را هم به زودی اجرایی خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این نشست میان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون تفاهم‌نامه‌ای با محوریت توسعه بخش تعاون به امضا رسید و از پوستر هفته تعاون رونمایی شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا