امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برداشت ۱۰ هزار تن رطب و خارک از نخلستان‌های خوزستان

اهواز- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان، میزان رطب و خارک برداشت شده از سطح نخلستان‌های این استان را ۱۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسنی نسب بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: سطح نخلستان‌های خوزستان ۴۲ هزار هکتار است که ۳۶ هزار هکتار از نخیلات بارور هستند.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت رطب و خارک تاکنون، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

حسنی نسب با بیان اینکه ۳۰ رقم رطب در خوزستان برداشت و به بازار مصرف ارسال می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۸۰ هزار تن محصول از نخیلات استان برداشت شود که ۶۵ هزار تن خارک و رطب خواهد بود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تاکنون بیشترین میزان برداشت خارک و رطب در شهرستان‌های شادگان و آبادان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد خارک و رطب به صورت تازه خوری در استان مصرف می‌شود، تاکید کرد: برداشت این محصول تا اواسط آبان ماه امسال ادامه دارد.

حسنی نسب در ادامه شرایط نخلستان‌های خوزستان را مطلوب اعلام کرد و گفت: چنانچه در ادامه روند رسیدگی محصول تنشی به نخیلات وارد نشود، انتظار می‌رود میزان محصول نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی در خصوص اشتغالزایی در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر بهره بردار به طور مستقیم در نخلستان‌های خوزستان مشغول به کار هستند و حدود ۲۰ هزار نفر دیگر در زنجیره برداشت، بسته بندی و صادرات خرمای استان اشتغال دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا