بانکبانک و بیمه

نقش پررنگ بانکداری دیجیتال در توسعه قرض‌الحسنه در جامعه

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مسیر بانک ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در قالب قرض‌الحسنه است.
به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین کارگاه آموزشی ۲ روزه رؤسای دوایر روابط عمومی و بازاریابی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، سمنان و مازندران طی ۲ روز در سالن همایش مدیریت شعب استان مازندران برگزار شد.
دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیأت عامل بانک در افتتاحیه این همایش، گفت: این بانک به متولی اصلی قرض‌الحسنه در کشور تبدیل شده است. بر همین اساس، شاخص‌های عملکردی بانک از این جهت مهمند که بتوانیم بیشتر از گذشته به مشتریان خود ارائه خدمت کنیم.
وی اظهار داشت: رشد منابع در سال‌های گذشته بیانگر این مطلب بوده و اگر منابع بانک با همان شیب در سال جدید رشد داشته باشد، در پایان سال به هدف ۳۰۰ همتی رسیده و کمتر از ۳ سال دیگر به بانک ۱۰۰۰ همتی تبدیل خواهیم شد و این افتخار بزرگی در شبکه بانکی خواهد بود.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک، بیان کرد: آمار مربوط به عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان می‌دهد استقبال مردم از خدمات این بانک فراتر از انتظار است و تنها در سال گذشته بیش از ۳ میلیون فقره وام از سوی این بانک پرداخت شده است.
وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر مشتری دارد و از منظر شاخص رشد منابع و نسبت مطالبات به مصارف بهترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی ثبت کرده است. همچنین جزو بانک‌های پر تراکنش کشور به شمار می‌رود.
قرائی‌پور تأکید کرد: مسیر بانک روشن بوده و آن هم ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه در قالب قرض‌الحسنه است و طرح‌های بانک مانند مهریار بر این اساس به سبد محصولات بانک اضافه شد و برای رسیدن به این مهم گسترش بانکداری دیجیتال از مهمترین وظایف همکاران است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک بیان داشت: نقش همکاران روابط عمومی و بازاریابی در حوزه بانکداری الکترونیک بسیار مهم بوده، به‌طوری که مشتری برای استفاده ۳۶۵ روزه از خدمات بانک، قبل از ورود به بانک باید از خدمات دیجیتال آگاهی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌های مناسب و کارا از وظایف مهم این حوزه بوده، گفت: همکاران با آینده‌نگری و کمک مرکز نوآوری می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.
قرائی‌پور بیان داشت: مذاکره کننده موفق کسی است که بتواند بر احساسات خود و دیگران اشراف کامل داشته باشد و شخصیت‌شناسی از جمله مباحثی است که کارکنان باید به آن اشراف داشته باشند. مذاکره با شخصیت‌های مختلف و تأثیرگذاری آن و در نهایت به نتیجه رساندن مذاکره از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی در ادامه به انواع شخصیت‌ها پرداخت و افزود: برای مذاکره مؤثر، اول باید شخصیت را شناخته و بعد متناسب شخصیت مقابل به مذاکره بپردازیم که اگر این دانش با ما نباشد، ممکن است مذاکره نتیجه معکوس داشته باشد.
قرائی‌پور ادامه داد: سنگ پایه مدیریت، تصمیم‌گیری است و نحوه تصمیم‌گیری اهمیت بالایی داشته که این نیاز دارد یک مدیر توانمند شخصیت خود را خوب بشناسد تا بتواند بهترین تصمیم را برای اهدف عالیه سازمان اتخاذ کند.
وی افزود: شناخت شخصیت‌ها و انواع آن نه تنها برای مذاکره برای جذب مشتری لازم است، بلکه یک مدیر با شناخت شخصیت کارکنان می‌تواند بهترین تصمیم را برای انتصابات سازمان داشته باشد و در نهایت می‌تواند به سازمان در رسیدن به اهدافش یاری رساند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا