بانکبانک و بیمه

رشد چشمگیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در افزایش منابع حساب‌های پذیرنده کارتخوان

دبیر جشنواره مهر پوز گفت: عملکرد بانک در شبکه شاپرک در سال ۱۴۰۱ قابل توجه بوده به‌طوری که میانگین موجودی حساب‌های پذیرنده (منابع مالی) رشد ۸۳ درصد و تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی رشد ۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته خود داشته است.
به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین کارگاه آموزشی ۲ روزه رؤسای دوایر روابط عمومی و بازاریابی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، سمنان و مازندران طی ۲ روز در سالن همایش مدیریت شعب استان مازندران برگزار شد.
«حمیدرضا صانعی‌پور» نماینده معاونت امور استان‌ها و دبیر جشنواره مهر پوز نیز دیگر سخنران این دوره آموزشی بود. وی اظهار داشت: کارتخوان فروشگاهی به عنوان یک خدمت ارزنده به مشتری برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز موجب جذب نقدینگی حاصل از داد و ستد مالی و افزایش منابع بانک می‌شود.
صانعی‌پور افزود: عملکرد بانک در شبکه شاپرک در سال ۱۴۰۱ قابل توجه بوده به‌طوری که مؤلفه‌های اصلی منافع حاصل از این خدمت یعنی میانگین موجودی حساب‌های پذیرنده (منابع مالی) رشد ۸۳ درصد و تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی رشد ۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته خود داشته است.
نماینده معاونت امور استان‌ها خاطرنشان ساخت: در شبکه شاپرک نیز سهم بازار خود را در قیاس با سایر رقبا افزایش دادیم؛ به‌طوری که رشد و افزایش سهم بازار بانک در سال ۱۴۰۱ معادل رشد سهم بازار در ۳ سال گذشته بانک بوده است. با همت همگانی در شبکه شاپرک رتبه ۸ را در تعداد تراکنش و رتبه ۱۰ را در جذب نقدینگی (گردش مالی) کسب کردیم.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری مدیران محترم داخلی بانک در خصوص استمرار ارتقاء و بهبود عملکرد کارتخوان‌های فروشگاهی و کاهش هزینه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ و همچنین سیاست‌ها و تصمیمات ارکان اقتصادی کشور از جمله بانک مرکزی و شرکت شاپرک مبنی بر استفاده بیش از پیش فعالان اقتصادی (حقیقی و حقوقی) از کارتخوان‌های فروشگاهی، بر آن شدیم که جشنواره مهرپوز را اجرا کنیم تا به تمام سیاست‌ها پاسخ دهیم و از همه فرصت‌ها بهره‌مند شویم.
دبیر جشنواره مهر پوز اظهار داشت: هدف از اجرای طرح جشنواره مهر پوز بهبود عملکرد کارتخوان‌های فروشگاهی، افزایش منابع بانک، جذب حداکثری نقدینگی و در نهایت افزایش سهم بانک از شبکه شاپرکی است که این امر تلاش همه استان‌ها و همت و اراده جدی همه شعب بانک را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: معاونت امور استان‌ها با تدوین داشبورد جشنواره مهرپوز بستری فراهم کرده که به‌صورت روزانه عملکرد شعبه و استان مشخص باشد. هدف این کار تسریع و تسهیل جهت رصد، کنترل و نظارت بر عملکرد جشنواره توسط مدیران استان‌ها، مطلع شدن شعب از عملکرد و جایگاه خود و قیاس با یکدیگر است و اکنون این داشبورد در اختیار استان‌ها و شعب تابعه قرار دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا