بانکبانک و بیمه

مشتریان سفیر قرض‌الحسنه در جامعه شوند

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: روابط عمومی باید به‌گونه‌ای عمل کند تا مشتریان بانک به مشتری وفادار تبدیل شده و هر مشتری سفیر قرض‌الحسنه در جامعه باشد.
به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین کارگاه آموزشی ۲ روزه رؤسای دوایر روابط عمومی و بازاریابی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، سمنان و مازندران طی ۲ روز در سالن همایش مدیریت شعب استان مازندران برگزار شد.
دکتر «روح‌الله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان ضمن بیان اینکه باید نگاه‌ مردم به سمت قرض‌الحسنه توسعه یابد، گفت: یکی از اهداف روابط عمومی بانک اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه است که در این راستا با همت مدیرعامل محترم و همکاران ستادی تغییری در ساختار اداره کل روابط عمومی رخ داد و مرکز امور مشتریان به اداره کل روابط عمومی واگذار شد.
وی اظهار داشت: باید نگاه ما این باشد که مشتری قلب بانک است و روابط عمومی باید طوری عمل کند تا مشتریان بانک به مشتری وفادار تبدیل شوند و هر مشتری سفیر قرض‌الحسنه در جامعه باشد، در همین راستا همه باید تلاش کنند تا شعار «کارت قرض‌الحسنه، کارت زندگی» در جامعه پیاده شود.
دکتر «قاسمیان» گفت: افزایش متوسط تماس‌های روزانه مرکز تماس از ۲۰۰۰ به ۱۱هزار تماس طی یک سال می‌تواند ۲ معنا داشته باشد، اول اینکه تعداد مشتریان بانک افزایش یافته و باید پاسخگو باشیم، دوم اینکه خدمات بانک در حوزه مرکز تماس افزایش یافته و باید نیاز مشتریان جدید با این تماس‌ها برطرف شود. همچنین ایجاد CRM به منظور پرستاری مشتری طرحی نو در شبکه بانکی بود که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اجرا شد و نتیجه بسیار خوبی داشت.
وی ادامه داد: پیشرفت در فناوری متوقف شدنی نیست بنابراین روابط عمومی باید ایده‌پرداز باشد و دچار روزمرگی نشود که اگر این اتفاق روی دهد، به دنبال آن فرسایش، خستگی و اجرا نشدن طرح‌ها را به دنبال خواهد داشت. بانک در دوران مدیریت جدید هم جشن ۱۰۰ همتی و هم جشن ۲۰۰ همتی منابع را گرفته و با یاری خدواند و کمک همکاران تا پایان سال جشن ۳۰۰ همتی را هم خواهیم گرفت.
مشاور مدیرعامل بانک گفت: روابط عمومی باید به‌گونه‌ای عمل کند تا مشتریان بانک به مشتری وفادار تبدیل شده و هر مشتری سفیر قرض‌الحسنه در جامعه باشد.
وی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران، خبرنویسی و سوژه‌یابی از وظایف روابط عمومی سخن گفت و افزود: از جمله وظایف روابط عمومی سازمان‌ها می‌توان به مخاطب‌شناسی، مخاطب‌مداری، تداوم ارتباط با مخاطب، اطلاع‌رسانی و بازخوردگیری اشاره کرد و روابط عمومی و دنیای رسانه را در عصر جدید ۲ موضوع به هم وابسته و جدانشدنی توصیف کرد.
قاسمیان در ادامه به تفاوت‌های روابط عمومی و تبلیغات پرداخت و گفت: ارزشمداری در قبال کارکنان و مشتریان، ارتباط سالم مدیران و مشتریان، صداقت، امانت و گزارش‌دهی واقعیات به مدیران از جمله نکاتی است که یک نیروی روابط عمومی باید به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهد.
وی همچنین با تعریف رسانه در عصر جدید و تقسیم‌بندی آن به رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی بیان داشت: رسانه‌های اجتماعی از ظرفیت‌های خوبی برای رفع اشکال و ارتباط‌گیری برخوردار بوده و روابط عمومی باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را کند.
قاسمیان در ادامه به بحث جریان‌سازی خبری پرداخت و افزود: جریان‌سازی بدون آگاهی و مدیریت جنبه منفی دارد و نباید تنها به خلق جریان خبری اکتفا کنیم؛ بلکه اقناع‌پذیری حداکثری مشتری، عقب نماندن از اطلاعات رسانه و بازخورد گیری پس از انجام عملیات رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه این کارگاه آموزشی مباحثی در مورد اصول خبرنویسی، ارزش‌های خبری، عناصر خبری و اجزای خبر توسط دکتر قاسمیان به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا