بورسفرابورس

جذب نقدینگی از طریق بورس با ارتقای شفافیت بازار سهام

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه شفافیت در بازار سهام رشد بسیار خوبی برای شاخص‌ها ایجاد خواهد کرد، گفت: باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به نوسانات اخیر در بازار سرمایه گفت: در بازار سهام و بورس باید از تنش‌ها و حساسیت‌های سیاسی، اظهارنظرهای غیر کارشناسی، تصمیمات بدون پشتوانه و بدون بررسی پیامدها و نکاتی که باعث پایین آمدن شاخص بورس می شود، اجتناب کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ایرادات واشکالاتی که در این زمینه وجود دارد، باید برطرف شود و از طرفی لوح تثبیت شاخص بهای سهام باید تقویت شود تا هنگامی که ارزش سهام رو به کاهش است تعادل ایجاد کند و هنگامی که ارزش سهام رو به افزایش است بتواند سهام بیشتری را عرضه کند.

وی افزود: شفافیت و عملکرد بورس نیز باید مورد توجه جدی قرار گرفته و باید سازوکاری اندیشیده شود تا مردم به بازار سهام اعتماد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت در بازار سهام بخوبی صورت گیرد، می‌تواند رشد بسیار خوبی در شاخص‌ها ایجاد و همچنین باید اهرم‌های دقیق در بورس تعریف شود تا بتواند نقدینگی‌ها را جذب کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا