بانکبانک و بیمه

معرفی الگوی بانکدای اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت در کانون بان…


معرفی الگوی بانکدای اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت در کانون بانک های خصوصی


معاون اداره تحقیقات و آموزش بانک قرض الحسنه رسالت در نشست کانون بانک های خصوصی کشور، با معرفی الگوی بانکداری اجتماعی، به آثار مثبت پیاده سازی این الگو در کشور نظیر افزایش شمولیت مالی و افزایش تولید اشاره نمود.

همچنین بخوانید


دکتر وحید شهابی در کمیسیون آموزش و پژوهش کانون بانک های خصوصی که با حضور مدیران آموزش بانک های خصوصی برگزار شد، به بیان دستاوردها و تجربه موفق بانک قرض الحسنه رسالت در تامین مالی خرد و توسعه کارآفرینی اجتماعی در کشور پرداخت . 
وی در این نشست که در آستانه هفته بانکداری اسلامی برگزار شد، با بیان این موضوع که بانکداری بدون ربا تنها بخشی از بانکداری اسلامی هست و نه تمام آن، اهداف بانکداری اسلامی را برقراری قسط، عدالت، انصاف و ریشه‌کنی تبعیض، رعایت حقوق ذی‌نفعان و برقراری اخلاق در ابعاد اجتماعی معرفی و بیان کرد: مطابق با این دیدگاه، بانکداری اسلامی را باید در قالب یک بانکداری اجتماعی با هدف تامین مالی بخش اولویت دار جامعه در جهت کاهش نابرابری های درآمدی و کاهش فقر در نظر گرفت.
شهابی به بیان دستاوردهای مدل بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت در راستای اهداف بانکداری اسلامی پرداخت و موفقیت هایی نظیر دسترسی عام مردم در همه نقاط به وام قرض الحسنه به صورت ارزان و آسان ، ارائه خدمات بانکی بصورت تمام دیجیتال، هدایت نقدینگی به سمت بنگاه های خرد تولیدی، تامین مالی پروژه های پایدار، ارائه تسهیلات صد در صد خرد، عدم دریافت سود تسهیلات از مشتری، نرخ معوقات بسیار پایین و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه را به عنوان دستاوردهای این مدل که میتواند منجر به شمولیت مالی و کاهش تورم شود معرفی نمود.
در این نشست براتی، دبیر کمیسیون آموزش کانون بانک های خصوصی ضمن تاکید بر معرفی بیشتر الگوی بانکداری اجتماعی به جامعه گفت: این تجربه پیاده سازی موفق این الگو قابلیت اجرا در سایر بخشها را هم دارد. مدیران آموزش بانک های خصوصی کشور نیز در خصوص الگوی بانکداری اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا